Irlandzki bank ostrzega przed nową falą oszustw w internecie.
Bank of Ireland ostrzega konsumentów przed nową falą oszustw, które narażają konsumentów na utratę pieniędzy.
Zakupy w internecie
Oszuści przyciągają klientów do dokonywania płatności za towary i usługi poprzez fałszywe reklamy w internecie. W zeszłym roku liczba zgłoszonych mu oszustw związanych z zakupami wzrosła o 32%.
Od stosunkowo tanich przedmiotów, takich jak ubrania i buty sportowe, po zaliczki na domki wakacyjne, a nawet samochody – konsumenci często dają się zwabić fałszywymi obietnicami znacznie obniżonej ceny lub okazji.
Klienci są proszeni o bezpośrednie dokonanie płatności, przesyłając pieniądze ze swojego konta bankowego na inne konto poprzez przelew bankowy, co zapewnia niewielką ochronę.
Po dokonaniu płatności sprzedawca zazwyczaj zrywa wszelki kontakt, a produkt lub usługa nigdy nie docierają do klienta.
Ostrzeżenie dla konsumentów
Bank of Ireland zaleca konsumentom, aby dokładnie badali i czytali recenzje, aby sprawdzić, czy strona i sprzedawca są autentyczni. Radzi się również zwracać uwagę na błędy gramatyczne i ortograficzne oraz ogólne, niewyraźne opisy produktów.
Bank zaleca, aby zawsze odwiedzać stronę zakupów online, wpisując jej adres internetowy bezpośrednio w przeglądarce. Przypomina się też, że linki w e-mailach lub na mediach społecznościowych nie zawsze są bezpieczne i należy ich unikać.
Odzyskanie środków
Konsumenci są zachęcani do korzystania z bezpiecznych metod płatności, takich jak karty debetowe lub kredytowe, lub z zalecanej przez renomowanych sprzedawców internetowych i aukcyjnych bezpiecznej metody płatności, ponieważ daje to większą ochronę.
Jeśli ktoś podejrzewa, że padł ofiarą oszustwa, powinien natychmiast skontaktować się ze swoim bankiem, aby bank mógł podjąć działania mające na celu zatrzymanie oszustwa w trakcie oraz próbę odzyskania środków.