POLONIA IRLANDIA BLISKO LUDZI

LINKEDIN SERWIS DLA KONTAKTÓW ZAWODOWO BIZNESOWYCH

LinkedIn – międzynarodowy serwis społecznościowy, specjalizujący się w kontaktach zawodowo-biznesowych. Założony w 2002, w listopadzie 2011 portal ten miał ponad 135 milionów użytkowników w ponad 200 krajach.

KROK PIERWSZY – PROFIL LINKEDIN

Wypełnienie pól z podstawowymi informacjami, dodanie do profilu doświadczenia zawodowego, jak w CV i wstawienie zdjęcia to banalnie proste rzeczy na początek. Warto jednak zacząć od tego, by naszą obecność na LinkedIn przemyśleć. Przede wszystkim musimy wiedzieć co tak naprawdę chcemy osiągnąć zakładając i prowadząc ten profil, do kogo chcemy trafić, kogo zainteresować. Czy szukamy pracy, czy promujemy swoją firmę, firmę w której pracujemy czy siebie tylko i wyłącznie?

KROK DRUGI – KONTAKTY LINKEDIN

Kiedy profil jest już uzupełniony, czas zacząć korzystać z LinkedIn. Kontakty, jakie możemy nawiązać w tym serwisie mogą być naprawdę ciekawe. Podobnie, jak na Twitterze łatwo jest znaleźć np. CEO dużej korporacji czy szefa marketingu i bez zbędnych pism, odezwać się i zaproponować współpracę czy o coś zapytać. Warto przemyśleć już na początku, nie tylko to, jakich kontaktów szukamy, ale to, kogo chcemy przyjmować do swojej sieci.

KROK TRZECI AKTYWNOŚĆ W LINKEDIN

Mamy już świetny profil i ciekawych znajomych. Pora zacząć się odzywać – jeśli oczywiście mamy na to czas. Na LinkedIn możemy publikować statusy, linkować, komentować i lubić posty innych – prawie tak samo, jak na Facebooku. LinkedIn może być też kopalnią wiedzy. Możemy przeglądać grupy, szukać firm, osób. Pomaga w tym opcja zachowywania wyszukiwań (Saved Searches). Mamy do wyboru setki grup tematycznych, gdzie nie tylko znajdziemy informacje, ale też możemy budować swój ekspercki wizerunek aktywnie dyskutując. Przy wyborze grup, warto jest pamiętać o tym, że im bardziej ogólna nazwa grupy, tym przeważnie mniej zaawansowany poziom dyskusji. Jeśli poprzez grupy chcemy dotrzeć do ekspertów na wysokich stanowiskach, lepiej jest dołączać do takich, które są dokładniej sprecyzowane, czyli np. nie ogólnie finanse (bo tam może być każdy, kto posiada jakiekolwiek finanse), tylko konkretnie, o jakie finanse nam chodzi np. zarządzanie wierzytelnościami. LinkedIn stale dodaje nowe opcje i coraz bardziej upodabnia się do Facebooka. Dosłownie kilka dni temu wprowadzono możliwość oznaczania osób, do których chcemy się odnieść w postach.