Ostrzeżenie banku ma zapobiec wzmożonej aktywności oszustów, zwłaszcza w okresie przedświątecznym w Irlandii.
Bank Of Ireland ostrzega wszystkich swoich klientów przed wzmożoną aktywnością oszustów, którzy usiłują wyłudzić dane bankowe.
W ostrzeżeniu opublikowanym na stronie BOI znajdują się wszystkie szczegóły dotyczące możliwych metod oszustów.
Klienci mogą zapoznać się z przykładowymi wiadomościami pochodzącymi od oszustów, którzy usiłują uzyskać dane poprzez e-mail, SMS czy rozmowę telefoniczną.
Jedna z najbardziej popularnych w ostatnim czasie metod jest wysyłanie wiadomości z informacja o zablokowaniu karty płatniczej. Klient proszony jest o „weryfikację” danych w celu odblokowania karty.
Oszuści próbują wyłudzić informacje bankowe również prosząc o „zaktualizowanie” danych konta lub karty płatniczej.
Zawarte w wiadomościach e-mail czy SMS linki przenoszą na fałszywą stronę Bank of Ireland, która może klientom wydawać się prawdziwa.
Klienci BOI powinni zachować czujność także w przypadku otrzymania informacji pochodzącej rzekomo od banku na portalach społecznościowych.
Więcej: bankofireland.com