Bank w Irlandii wprowadza niespodziewane zmiany dla klientów

Ta niespodziewana decyzja banku uderzy w wielu klientów, twierdzą komentatorzy w Irlandii.

Przedstawiciele banku Allied Irish Bank (AIB) poinformowali o decyzji wycofania wszystkich transakcji gotówkowych z 70 oddziałów w Irlandii.

Bank w Irlandii

Klienci nie będą mogli wpłacać ani wypłacać gotówki, wycofane zostają też usługi realizowania czeków, przekazów czy wymiany walut. Zlikwidowane zostaną też bankomaty należące do danego oddziału.

Przedstawiciele AIB powiedzieli, że dokonuje zmiany w ramach programu inwestycyjnego o wartości 40 milionów euro i pogłębia relacje z An Post.

Część wytypowanych oddziałów wycofa transakcje gotówkowe od 30 września, pozostałe od 21 października. Pełna lista oddziałów, w których dokonane będą zmiany, dostępna jest na stronie banku.

W przestrzeni publicznej pojawiły się liczne komentarze krytykujące tę decyzję banku. Twierdzą, że „nieproporcjonalnie” wpłynie ona na społeczności wiejskie.

W niektórych miejscach klienci będą musieli przebyć 30 km lub więcej, aby uzyskać dostęp do oddziału z pełną obsługą gotówkową.

Sytuacja może być jeszcze trudniejsza w przypadku, gdy klienci tych oddziałów poruszają się transportem publicznym. A ten nie zawsze posiada dobrze rozwiniętą sieć połączeń w obszarach wiejskich.

Karta płatnicza w Irlandii

Tymczasem przewodniczący Stowarzyszenia Konsumentów Irlandii, Michael Kilcoyne, powiedział, że decyzja AIB „pokazuje całkowite lekceważenie konsumentów” i należy „ponownie rozważyć” zmiany.

Jego zdaniem dotknie to nie tylko zwykłych konsumentów, ale także turystów, jeśli będą chcieli wypłacić pieniądze.

Wpłynie to również na firmy, które nie mogą obsługiwać transakcji kartami płatniczymi, ponieważ nie mają dostępu do łącza szerokopasmowego – twierdzi szef CAI.

Więcej: AIB.ie