POLONIA IRLANDIA • GAZETA • WIADOMOŚCI I INFORMACJE

Ryanair rozgniewał swoich pasażerów, którzy teraz dają upust swojej złości.

O sprawie informuje gazeta The Irish Times. Już na początku kwietnia opisano sytuację dotyczącą pasażerów oczekujących na zwrot pieniędzy za odwołany lot. Ryanair informował wtedy pasażerów ubiegających się o zwrot kosztów, że wnioski zostaną rozpatrzone po pandemii Covid-19.

Te osoby, które złożyły wnioski wcześniej, byt przekonane, że są one rozpatrywane. Tak się jednak nie stało. W ostatnim czasie do pasażerów rozesłano nową wiadomość, w której poinformowano o kuponach przyznanych za odwołany lot. Pasażerom zaoferowano kupony podróżne w kwocie biletu odwołanego lotu. Kupon na zakup innego lotu jest do wykorzystania w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Do tej pory jednak nie pojawiła się informacja, kiedy loty zostaną przywrócone:

Więcej: Co z lotami Ryanair z Irlandii? Nowe oświadczenie

Jak czytamy dalej na stronie The Irish Times w nowym e-mailu od Ryanair znajduje się też informacja dotycząca pracowników obsługi klienta linii, którzy pracują z domu, aby ograniczyć rozprzestrzenianie się koronawirusa. Ograniczone bezpieczeństwo płatności uniemożliwia im szybko dokonywać zwrotów.

Pasażerowie, którzy nie chcą przyjąć kuponu, lecz chcą zwrotu pieniędzy, powinni kliknąć w zawarty w wiadomości link. Po dokonaniu tego kroku pasażerowie dowiadują się więcej o kuponach podróżnych, a niewiele o zwrocie pieniędzy.

Niektórzy pasażerowie otrzymali wcześniej informację, że ich wniosek o zwrot kosztów został rozpatrzony i w ciągu kolejnych dni pieniądze zostaną zwrócone. Zamiast tego otrzymali ten sam e-mail co wszyscy inni pasażerowie, którzy dopiero złożyli wnioski. Osoby te czują się teraz zmuszone do przyjęcia kuponów.

Co mówią przepisy Unii Europejskiej

Zgodnie z przepisami Unii Europejskiej pasażerom odwołanych lotów należy zaoferować wybór zwrotu kosztów, zmiany trasy przy najbliższej okazji lub zmiany trasy w późniejszym terminie.

Zmuszanie do przyjęcia kuponu jest niezgodne z ogólnoeuropejskim rozporządzaniem UE261/2004.

Ryanair podtrzymuje jednak swoje stanowisko, że pasażerowie mogą wybrać spośród wszystkich gwarantowanych opcji, w tym ubiegać się o zwrot pieniędzy.