Nowy system o wartości 200 mln euro zainstalowano na popularnym lotnisku w Irlandii.
Pasażerowie korzystający z lotniska w Dublinie mogą spać spokojnie, ponieważ zainstalowany został już nowy system, który ma znacznie ułatwić odprawę.
Lotnisko w Dublinie
Na lotnisku zainstalowano nowy system obsługi bagażu o wartości 200 milionów euro, który ma na celu przyspieszenie dostarczania bagaży do i z samolotów.
W zeszłym roku o tej porze pasażerowie doświadczali opóźnionych lub odwołanych lotów, co wynikało z poważnych braków kadrowych.
Po licznych protestach i krytyce ze strony podróżnych lotnisko podjęło znaczne środki, aby w tym roku nie dopuścić do podobnej sytuacji. Jednym z tych środków jest nowy system, który obejmuje 14 kilometrów taśm przenośnikowych i zajmuje obszar równy siedmiu boiskom GAA.
Operator lotniska, DAA, rozpoczął instalację systemu podczas pandemii, gdy w kraju panowały ograniczenia dotyczące podróżowania.
Nowy system w Irlandii
Projekt obejmował modernizację ogólnego systemu obsługi bagażu, zgodnie z europejskimi standardami lotnictwa cywilnego.
Kenny Jacobs, dyrektor generalny DAA stwierdził:
Inwestycja jest na czasie, ponieważ zarówno liczba pasażerów, jak i odprawianych bagaży mają wzrosnąć w ciągu najbliższych lat.
Według DAA, wymieniono 95% poprzedniego sprzętu, a do systemu została wprowadzona nowa i ulepszona technologia skanowania i wykrywania, która obejmuje większą liczbę czujników śledzenia i kamer umożliwiających wcześniejsze wykrywanie i usunięcie zatorów bagażowych, które wcześniej mogły spowolnić operacje.
Średni czas oczekiwania na bagaż na lotnisku w Dublinie jest jednym z najkrótszych w Europie, jak poinformowano.
„W ciągu ostatnich sześciu tygodni średni czas dostarczenia bagażu – od momentu wylądowania samolotu na stanowisku do momentu, gdy pierwszy bagaż pojawi się na taśmie bagażowej – wynosił 18 minut, w porównaniu do średniej unijnej wynoszącej 40 minut”.