Inflacja cen żywności wskazuje na zmiany na rynku spożywczym w Irlandii.
Najnowsze dane firmy Kantar pokazują, że inflacja cen żywności w Irlandii wzrosła po raz drugi z rzędu.
Inflacja w Irlandii
Ceny były o 2,8% wyższe w ciągu 12 tygodni do 4 sierpnia, w porównaniu do 2,6% wzrostu w okresie 12 tygodni kończącym się 7 lipca. Te wzrosty nastąpiły po 15 kolejnych miesiącach łagodzenia inflacji cen żywności.
Kantar zauważył, że konsumenci wciąż preferują zakupy w modelu „małe i częste”. W ciągu 12 tygodni do początku sierpnia liczba wizyt w sklepach wzrosła o 4,7%, mimo że liczba kupowanych produktów na jedną wizytę spadła o 2,4%.
Tendencje te wskazują na rosnącą ostrożność konsumentów, którzy szukają sposobów na ograniczenie wydatków.
Wydatki na produkty promocyjne wzrosły o prawie 11% w porównaniu do ubiegłego roku, a produkty te stanowiły niemal 25% wartości całkowitej sprzedaży w analizowanym okresie.
Sklepy w Irlandii
Sprzedaż produktów marek własnych również odnotowała wzrost o 4%, co odpowiada dodatkowym 59,2 mln euro w porównaniu do poprzedniego roku.
Konsumenci coraz częściej sięgają po tańsze alternatywy, co przyczynia się do wzrostu ich udziału w rynku.
Wzrost inflacji cen żywności oraz zmiany w nawykach zakupowych wyraźnie wpływają na układ sił na rynku spożywczym w Irlandii.
Konsumenci stawiają na oszczędność i promocje, a rosnąca popularność marek własnych może wpłynąć na dalsze zmiany w udziale rynkowym poszczególnych sieci.