Jak Polacy w Irlandii jednoczą się w obliczu kolejnych świąt Bożego Narodzenia poza domem

Po rozczarowaniu znacznie złagodzonymi świętami Bożego Narodzenia w 2020 roku, wprowadzenie szczepionki COVID-19 przyniosło optymizm na okres świąteczny w 2021 roku. 

Chociaż wszystko zaczęło się dobrze, nadejście zimy przyniosło ze sobą zwiększoną liczbę przypadków wirusa i z tego powodu Boże Narodzenie bez ograniczeń nie jest bynajmniej pewne.  Jeśli dodać do tego fakt, że w związku z obecnymi niepokojami, rząd odradza podróżowanie do niektórych części Polski, w tym do województw podlaskiego i lubelskiego, wielu polskich mieszkańców Irlandii stoi przed perspektywą pozostania w miejscu na kolejne święta Bożego Narodzenia.

Pokrewne dusze

W Irlandii mieszka obecnie około 122 515 Polaków, co częściowo wynika z faktu, że po rozszerzeniu Unii Europejskiej w 2004 roku Irlandia była jednym z trzech krajów, które nie wprowadziły ograniczeń w przemieszczaniu się dla nowych członków, w tym Polski.  Od tego czasu Polacy zaczęli przybywać do Irlandii, przyciągnięci swobodą przemieszczania się, przyjaznymi ludźmi i kulturą, która jest bardzo podobna do polskiej.  

Oh Carol

W Irlandii istnieje wiele zacieśnionych polskich społeczności, szczególnie w Belfaście, Cork i Limerick, co może okazać się ratunkiem dla tych, którzy nie są w stanie wrócić do domu, aby zobaczyć się z rodziną w tym roku.  Organizacje takie jak Cooltura Polish Community Centre w Belfaście i Polski Limerick będą docierać do społeczności, aby zapewnić, że mały kawałek Polski jest wniesiona do Emerald Isle.  Makowiec, pierogi, śledź, karp i kolędy będą rozbrzmiewać w wielu miejscach w całej Irlandii, a dodatkowo polscy fryzjerzy i barberzy w Irlandii, w tym Ilka’s Top Barber w Galway, zrobią co w ich mocy, aby podtrzymać ducha świąt Bożego Narodzenia i pozbyć się samotności.  

Boże Narodzenie to oczywiście pracowity czas dla branży fryzjerskiej, ale z możliwymi nowymi ograniczeniami na drodze – w tym paszportami szczepionek – salony będą musiały stawić czoła temu, próbując sprostać świątecznemu popytowi przy jednoczesnym przestrzeganiu wytycznych.  Rosnąca liczba właścicieli salonów podejmuje wyzwanie, zapisując się do założonej w Polsce firmy Booksy. 

Z ojcyzstego kraju

Stworzony przez Stefana Batorego i Konrada Howarda jako prosty system rezerwacji wizyt w 2014 roku, Booksy może się teraz pochwalić 13 milionami klientów i imponującym menu funkcji dla salonów fryzjerskich i kosmetycznych, w tym: 

Zarządzanie terminami – klienci Booksy są w stanie rezerwować, zmieniać i odwoływać własne terminy za pośrednictwem wygodnej aplikacji na telefon komórkowy, co eliminuje konieczność wykonywania połączeń telefonicznych.  Właścicielom salonów pomaga to zaoszczędzić czas i obniżyć koszty personelu, ponieważ nie potrzebują już dedykowanej recepcjonistki do umawiania tych wszystkich ważnych spotkań. 

Personalizacja Booksy pozwala pracownikom salonu na prowadzenie bazy danych informacji o klientach, co pomaga w personalizacji komunikacji.  Ta przydatna funkcja prawdopodobnie znajdzie swoje zastosowanie tej zimy, ponieważ można ją również wykorzystać do przechowywania ważnych informacji o stanie szczepionek. 

Sprzedaż i upselling – Działając przy ograniczonych możliwościach ze względu na wytyczne dotyczące dystansu, wiele irlandzkich salonów polegało na sprzedaży produktów salonowych w celu uzyskania istotnego dodatkowego strumienia przychodów.  Dzięki Booksy właściciele salonów mogą sprzedawać i podbijać sprzedaż produktów i usług klientom bezpośrednio przez aplikację, co jest nie tylko wygodne, ale pomaga ograniczyć kontakty osobiste na terenie zakładu. 

Płatności i przedpłaty – Ponieważ gotówka jest praktycznie przestarzała, wielu klientów jest zmuszonych płacić za wizyty kartą, co może być czasochłonne dla personelu salonu.  Booksy pomaga właścicielom salonów obejść ten problem, ułatwiając dokonywanie płatności i przedpłat bezpośrednio przez aplikację, co zapewnia większe bezpieczeństwo i wygodę, a także zmniejsza liczbę nieobecności klientów; coś, co zwykle jest drenażem zysków dla wielu firm. 

Marketing – Czas spięty fryzjerzy i fryzjerzy mogą korzystać z narzędzi marketingowych Booksy – w tym e-mail zasięg – jako skuteczny i efektywny kosztowo sposób utrzymywania kontaktu z klientami, zarówno starych, jak i nowych.

Co sądzą ludzie?Sentiment analysis przeprowadzona przez Brand24 wskazuje na bardzo dobrą ocenę usług Booksy – ponad 80% wzmianek o aplikacji w sieci jest pozytywnych:

Booksy

Obsługa klienta – dane dotyczące ruchu na stronie Number For Live Person są również solidnym dowodem na doskonałą obsługę klienta.

Wnioski

Podczas gdy wszyscy mamy nadzieję, że będziemy mogli zobaczyć naszych bliskich w te Święta, obecnie przesłanie jest bardzo podobne: „miej nadzieję na najlepsze i przygotuj się na najgorsze”.  W związku z tym, irlandzka Polonia jest już zajęta wdrażaniem planu B na wypadek, gdyby podróż nie była możliwa.  Podobnie, w cyfrowym świecie, irlandzcy i polscy właściciele salonów wykorzystują moc technologii, aby upewnić się, że są gotowi sprostać zapotrzebowaniu w tym sezonie świątecznym. 

Artykuł sponsorowany