Klienci banku ofiarą oszustwa. Infolinia przeciążona

Przedstawiciele banku przeprosili swoich klientów w Irlandii.

W miniony weekend doszło do przeciążenia infolinii banku Permanent TSB w Irlandii. Powodem były masowe próby kontaktu klientów, którzy padli ofiarą oszustwa.

Oszustwo

Wielu klientów zamieściło swoje pytania w mediach społecznościowych. Z tych wpisów można się dowiedzieć, że część z nich zauważyła na swoich kontach nieautoryzowane transakcje na sumę €9.99 w Microsoft Store.

Zespół obsługi klienta Permanent TSB poinformował, że bank ma do czynienia z „trwającym incydentem oszustwa” związanym z Microsoft. Klienci zostali uprzedzeni o wydłużonym czasie oczekiwania na połączenie z działem ds. oszustw:

Przepraszamy za długi czas oczekiwania, zespół ds. oszustw ma do czynienia z dużą liczbą połączeń z powodu trwającego incydentu oszustwa z firmą Microsoft. Czasy oczekiwania wynoszą obecnie od 20 do 50+ minut. Zespół pracuje tak szybko, jak to możliwe, aby odpowiedzieć na pytania.
W międzyczasie możesz anulować swoją kartę debetową, jeśli to konieczne, za pośrednictwem naszej strony internetowej.

Jednak kilku klientów skarżyło się, że pozostawali w kolejce przez kilka godzin i nie udało im się dodzwonić do banku mimo wielu prób połączeń.

Przedstawiciele banku zapewniają, że podejmują działania mające na celu ochronę klientów przed oszustwami i podnoszenie świadomości wśród klientów o tych oszustwach. Przepraszają też klientów za wszelkie opóźnienia.