Kilka osób zdecydowało się złożyć skargę do Komisji ds. Ochrony Danych Osobowych w Irlandii.
Operatorzy Three Ireland i Vodafone przyznali się do bezprawnego kontaktowania się z klientami poprzez niechciane marketingowe wiadomości tekstowe, telefony oraz e-maile.
Skarga klientów
Kilku klientów zdecydowało się złożyć skargę na działania gigantów do Komisji ds. Ochrony Danych Osobowych. Oskarżyli operatorów telekomunikacyjnych o niezgodne z prawem wysyłanie treści marketingowych.
Przedstawiciele Three Ireland i Vodafone pojawili się na sprawie w Sądzie Okręgowym w Dublinie. Vodafone miał siedem zarzutów, a Three dwa zarzuty.
Vodafone
Klienci Vodafone skarżyli się, że wysyłano do nich treści marketingowe, mimo że wcześniej zrezygnowali z usług operatora i zrezygnowali z otrzymywania takich treści.
Prawnik w imieniu firmy przyznał się błędu i wyjaśnił, że przyczyną był błąd ludzki. Firma przeprowadziła szkolenie personelu i dokonała przeglądu procedury rezygnacji, aby upewnić się, że podobna sytuacja już się nie powtórzy.
Sędzia uznał podejście Vodafone do sprawy, lecz odnotował kolejne wyroki skazujące i nałożył na operatora karę grzywny w wysokości €1.400.
Three Ireland
W przypadku drugiego operatora sprawa dotyczyła niechcianej wiadomości e-mail wysłanej do klienta, pomimo jego rezygnacji z usług. Przyczyną był błąd systemu.
Prawnik tej firmy zwrócił się do sądu o odnotowanie, że jego klient przyznał się do winy na wczesnym etapie, a także zapłacił koszty. Operator nie miał zarejestrowanych wyroków skazujących i naprawił błąd w swoim systemie marketingu bezpośredniego.
Sędzia powiedział, że oszczędziłby Three Ireland zarejestrowanego wyroku skazującego, gdyby przekazała €3.000 jednej z organizacji charytatywnej w Dublinie. Sprawa została odroczona do 4 października.