Kolejny wzrost cen w sklepach spożywczych w Irlandii

Zalecono, by mieszkańcy Irlandii niezwłocznie zmienili swoje nawyki zakupowe.

Ceny artykułów spożywczych w Irlandii wzrosły w marcu br., osiągając poziom 16,8%, jak wynika z najnowszych danych Kantar.

Inflacja w Irlandii

Pomimo znaczącego wzrostu sprzedaży, głównym czynnikiem wzrostu cen są nie same wydatki, lecz inflacja cenowa artykułów spożywczych.

Kantar ostrzega, że jeśli konsumenci nie zmienią swoich nawyków zakupowych, roczny rachunek za produkty spożywcze może wzrosnąć o 1211 euro.

Odwiedziny w supermarketach wzrosły o 13% rok do roku – najwyższy poziom od marca 2020 r. W rzeczywistości oznacza to, że kupujący odbyli w marcu dwie dodatkowe wycieczki do sklepów, powiedział Kantar.

Natomiast sprzedaż artykułów spożywczych na wynos wzrosła w ciągu ostatniego miesiąca, w czasie takich wydarzeń jak Dzień Matki, Dzień św. Patryka czy zwycięstwo irlandzkiej drużyny rugby w Grand Slam Six Nations.

Według danych Kantar, klienci próbują kontrolować swoje budżety domowe dokonując zakupów częściej, lecz w mniejszych ilościach.

Sprzedaż w Irlandii

W ciągu 12 tygodni, sprzedaż produktów marek własnych rosła silniej (13,5%) niż marek producentów (6,2%), gdyż klienci szukają sposobów na oszczędności.

Sprzedaż internetowa również utrzymała się na wysokim poziomie w okresie 12 tygodni, zwiększając się o 2,6%, a kupujący wydali online dodatkowe 3,9 mln euro rok do roku.

Wśród wszystkich sprzedawców Dunnes Stores ma obecnie najwyższy udział w rynku, po nim jest Tesco i SuperValu, a następnie Lidl oraz Aldi.