Kurier przeprasza za wyciek wrażliwych danych ponad 440.000 klientów w Irlandii

Potwierdzono poważne naruszenie danych należących do setek tysięcy klientów w Irlandii.

Na wniosek Urzędu ds. Ochrony Danych organy nadzorujące rozpoczęły dochodzenie w sprawie wycieku wrażliwych danych ponad 440.000 klientów firmy Fastway Couriers w Irlandii – informuje portal TheJournal.ie.

Przypuszcza się, że do kradzieży danych doszło 24/02/2021, gdy firma prowadziła konserwację serwera bazy danych. Uważa się, że w tym czasie niektóre dane stały się podatne na ataki i hakerzy uzyskali do nich dostęp.

Wyciek danych obejmuje:

  • Nazwiska
  • Adresy
  • Adresy e-mail
  • Numery telefonów

Nie zostały wykradzione żadne informacje finansowe ani hasła. Nie są one przechowywane w żadnym systemie Fastway.

W oświadczeniu firmy czytamy:

Atak cybernetyczny został zidentyfikowany przez zewnętrznego wykonawcę pracującego dla Fastway w zakresie rozwoju IT 25 lutego i został w pełni złagodzony do godziny 9:00 rano 26 lutego. Zewnętrzny wykonawca poinformował Fastway o naruszeniu 2 marca.

Dyrektor Generalny Fastway Couriers przeprosił wszystkich klientów za wyciek danych. Sprawą zajmuje się Urząd ds. Ochrony Danych oraz Garda.