Jeden z największych banków w Irlandii ostrzega swoich klientów przed próbą oszustwa. Ofiarą oszustów mogą paść także klienci sieci komórkowych w Irlandii.

Mieszkańcy Irlandii zgłaszają próby oszustwa przez osoby podszywające się pod Bank of Ireland. Przedstawiciele banku zareagowali już na portalu społecznościowym Twitter.

Klienci BOI ofiarą wyłudzeń w Irlandii

Oszuści usiłują wyłudzić dane od klientów Bank of Ireland poprzez wiadomości SMS. Metoda polega na wysłaniu wiadomości z informacją, że “konto w BOI zostało zablokowane, ponieważ nie można uaktualnić danych”. Tuż za wiadomością znajduje się link, w który “należy” kliknąć, by uniknąć zawieszenia konta.

Klienci przenoszeni są wtedy na fałszywą stronę banku, która przypomina wyglądem prawdziwą stronę BOI. Podanie tam swoich danych może skończyć się stratą pieniędzy.

Przedstawiciele Bank of Ireland poinformowali na Twitterze, że bank nigdy nie wysyła wiadomości SMS z prośbą o podanie jakichkolwiek osobistych informacji. Tego typu wiadomości należy skasować bez otwierania linków.

Klienci, którzy odpowiedzieli na wiadomość, proszeni są o kontakt ze swoim oddziałem BOI. Więcej informacji na ten temat można uzyskać na stronie Bank of Ireland.

Klienci sieci komórkowych ofiarą wyłudzeń w Irlandii

Ofiarą oszustów mogą paść także klienci sieci komórkowych w Irlandii. Od kilku dni zgłaszane są przypadki, w których mieszkańcy otrzymali telefon z numeru spoza granic Irlandii. Odebranie bądź oddzwonienie na te numery grozi utratą nawet kilku tysięcy euro.

Numery telefonów zgłoszone jako scam zaczynają się od kierunkowych:

  • +222 – Mauretania
  • +370 – Litwa
  • +212 – Maroko

Jeżeli nie jesteśmy pewni numeru, z którego ktoś do nas dzwonił, możemy go sprawdzić na stronie phonenumbers.ie. Jeśli jesteśmy pewni, że ktoś chciał nas oszukać, powinniśmy natychmiast zablokować ten numer w telefonie.