Rząd Irlandii został wezwany do wprowadzenia nowych przepisów ochrony konsumenta.
Rząd Irlandii został wezwany do naśladowania Francji i wprowadzenia przepisów zobowiązujących sprzedawców detalicznych do informowania konsumentów, gdy produkty zostały zmniejszone bez odpowiedniego obniżenia cen.
Nowe przepisy w Irlandii
Shrinkflacja, czyli zmniejszanie rozmiarów produktów bez obniżki cen, staje się poważnym problemem dla konsumentów, którzy zmagają się z kryzysem kosztów utrzymania.
Francja wprowadza niedługo przepisy obligujące sprzedawców do informowania klientów, gdy produkty zostały zmniejszone bez odpowiedniego obniżenia cen.
Od lipca francuscy sprzedawcy będą zobowiązani do wyświetlania przez dwa miesiące informacji, gdy produkty spożywcze i inne popularne artykuły konsumpcyjne, takie jak detergenty, zostaną zmniejszone w sposób powodujący wzrost ceny jednostkowej.
Przedstawiciele rządu Francji zachęcają przy tym inne kraje Unii Europejskiej do wprowadzenia podobnych regulacji.
Shrinkflacja w Irlandii
Michael Kilcoyne, przewodniczący Irlandzkiego Stowarzyszenia Konsumentów, stwierdził, że Irlandia powinna zrobić to samo i wymagać od punktów sprzedaży detalicznej umieszczania informacji na produktach, które zostały zmniejszone bez obniżki ceny.
Jego zdaniem shrinkflacja jest ogromnym problemem, ponieważ producenci i sprzedawcy detaliczni starają się utrzymać swoje marże zysku w czasie kryzysu kosztów utrzymania.
Kilcoyne stwierdził również, że shrinkflacja to ukryty sposób na podnoszenie cen przez producentów i że „to nie jest fair, aby konsumenci płacili więcej za mniej”.