Konsumenci w Irlandii coraz mocniej krytykują popularne marki.
Najnowszy raport o doświadczeniach klienta ujawnia, że konsumenci w Irlandii coraz mocniej krytykują popularne marki.
Obsługa klienta w Irlandii
W dziesiątej edycji Irish Customer Experience Report, zrealizowanej przez Amarách Research dla The CX Company, odnotowano, że poziom satysfakcji irlandzkich klientów spadł o prawie 2% w 2024 roku.
W rankingu oceniono 150 marek pod względem doświadczenia klienta. Najgorzej ocenione zostały marki technologiczne i rozrywkowe, takie jak Facebook, Ticketmaster i RTÉ.
Ticketmaster, znany sprzedawca biletów, zajął jedne z najniższych miejsc w rankingu, głównie z powodu krytyki dynamicznych cen.
Wzrost cen biletów na koncerty Oasis, Taylor Swift i Coldplay spotkał się z falą niezadowolenia klientów, co umocniło negatywny wizerunek marki w oczach irlandzkich konsumentów.
Firmy w Irlandii
Negatywne doświadczenia klientów spotkały także linie lotnicze Aer Lingus, które jeszcze rok temu zanotowały wzrost w rankingu, lecz w 2024 roku spadły o 82 miejsca na 123. lokatę.
Główną przyczyną niezadowolenia klientów były tegoroczne strajki pilotów, co wpłynęło na pogorszenie doświadczeń podróżnych. W ogólnym rankingu branży lotniczej, niskie miejsca zajęły również Dublin Airport Authority i linie lotnicze Ryanair.
Na samym dole rankingu znajduje się RTÉ, które już w 2023 roku zajęło ostatnie miejsce z powodu utraty zaufania klientów.
W bieżącym roku nadawca awansował na 145. miejsce, jednak wciąż pozostaje najgorzej ocenianą publiczną instytucją, podkreślając trudności w odzyskaniu zaufania nawet po szerokich zmianach kadrowych.
Najlepsze marki w Irlandii
Natomiast konsumenci w Irlandii wyrazili zdecydowane upodobanie do marek oferujących bezpośrednią obsługę klienta.
Od dziesięciu lat niezmiennie liderem w rankingu Irish Customer Experience pozostaje Credit Union, która dzięki bliskiemu kontaktowi z klientami i elastycznemu podejściu do ich potrzeb regularnie otrzymuje oceny powyżej 8/10, co świadczy o „klasie światowej” obsługi klienta.
Tegoroczne wyniki raportu pokazują również, że marki z sektora detalicznego, oferujące bezpośrednią obsługę klienta, dominują w pierwszej trzydziestce rankingu.
Wysoko oceniane były apteki, supermarkety, a także restauracje, takie jak KFC i Burger King, które odnotowały największe wzrosty w rankingu (KFC zajęło 15. miejsce, a Burger King 53.).
Badanie Amarách Research, przeprowadzone od 8 czerwca do 30 lipca 2024 roku, obejmowało ponad 29 500 interakcji klientów ze 150 markami.