Operator sieci komórkowej w Irlandii rezygnuje z podwyżek cen

Do zmiany decyzji w sprawie podwyżek doszło po skargach klientów tego dostawcy usług komunikacyjnych w Irlandii.

Niskobudżetowy operator sieci komórkowej w Irlandii zrezygnował z zapowiadanych w maju podwyżek cen dla swoich klientów.

Podwyżka cen w Irlandii

Dostawca usług komunikacyjnych, 48, którego właścicielem jest Three, ogłosił niedawno, że od lipca okres rozliczeniowy będzie skrócony z miesiąca do czterech tygodni.

Zapowiedź tych zmian oznaczała de facto wzrost cen o 8,3%, co wzbudziło gniew wśród klientów. Sprawą zainteresowali się też regulator telekomunikacyjny ComReg oraz Urząd ds. Standardów Reklamy w Irlandii (ASAI).

Operator zapowiedział podwyżkę, mimo że przez ostatnie dwa lata wielokrotnie obiecywał klientom w promocjach i kampaniach reklamowych, że miesięczna taryfa pozostanie niezmieniona „do końca życia” dla tych osób, które skorzystają z oferty.

W wiadomości wysłanej do klientów 48 poinformowano wówczas, że zmiana okresu rozliczeniowego jest „powszechna wśród operatorów przedpłaconych” i wynika z chęci „zwalczania zwiększonych kosztów bieżących firmy, przy jednoczesnym zapewnieniu ciągłych inwestycji w sieć”.

Jednak operator sieci stwierdził właśnie, że wziął pod uwagę opinie klientów i podjął decyzję o rezygnacji z planu podwyżek cen.

Operator sieci komórkowej w Irlandii

48 jest jednym z niskobudżetowych operatorów telefonii komórkowej, wydzielonych przez irlandzkie firmy telekomunikacyjne w celu zdobycia większego udziału w rynku usług przedpłaconych.

Tymczasem irlandzcy operatorzy telekomunikacyjni podnieśli swoje ceny nawet o 11% w ciągu ostatniego roku. Kilku operatorów wprowadziło strukturalne roczne podwyżki oprócz podwyżek powiązanych z inflacją.