Największy operator telekomunikacyjny w Irlandii powinien zwrócić swoim klientom niesłusznie pobrane pieniądze – uważa regulator.
Eir stoi przed perspektywą najwyższej w historii grzywny ze strony irlandzkiego regulatora telekomunikacyjnego za nadmierne obciążanie kosztami klientów firmy. O sprawie informuje Irish Independent.
Niesłusznie naliczone opłaty
Regulator telekomunikacyjny ComReg chce nałożyć na firmę Eir grzywnę w wysokości 11,5 miliona euro za niesłusznie naliczone opłaty od 71.000 klientów.
Komisja twierdzi, że Eir nadal obciąża klientów zawyżonymi cenami – i twierdzi, że ta praktyka „jest powszechna i trwa i wpływa na bardzo dużą liczbę klientów miesięcznie”.
We wniosku do Sądu Najwyższego w tej sprawie przedstawiciele Comreg stwierdzili również, że chcą, aby operator Eir zwrócił pieniądze klientom, którym rzekomo zawyżono opłaty.
W swojej ostrej krytyce regulator ComReg dodał, że nie widzi żadnych dowodów na to, by firma próbowała naprawić systemy rozliczeniowe, które powodują nadmierne naliczanie opłat.
Rzecznik Comreg powiedział Irish Independent:
Comreg przeprowadził szereg dochodzeń w ciągu ponad sześciu lat w sprawie pobierania nadmiernych opłat od klientów przez Eircom, a Eircom został skazany czterokrotnie w latach 2015-2018 za nadmierne obciążanie klientów kosztami.
Pomimo tych wyroków skazujących, Comreg nadal otrzymywał i badał skargi dotyczące nadmiernego naliczania opłat.
Tymczasem rzecznik Eir w swojej odpowiedzi do Irish Independent „zaprzecza tym zarzutom i będzie energicznie bronić tej sprawy”.
Eir jest największym operatorem telekomunikacyjnym w Irlandii i jest właścicielem większości stacjonarnej infrastruktury telekomunikacyjnej w kraju.