Pieniądze dla pasażerów Ryanair. To nie jedyne zmiany w tym roku

Podczas wczorajszej konferencji Ryanair przedstawione zostały nowe plany tej popularnej linii lotniczej.

Kenny Jacobs (szef ds. Marketingu) przedstawił plany linii Ryanair na najbliższy rok. Wśród nich ciekawe okazały się propozycje dla pasażerów ubiegających się o odszkodowanie za odwołany lot.

Ryanair ma zamiar powołać nową jednostkę odpowiedzialną za rozpatrywanie wniosków o odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot. Zgodnie z rozporządzeniem Komisji Europejskiej 261/2004 roszczenia poszkodowanych pasażerów mają być rozpatrywane w ciągu maksymalnie 10 dni, a nie jak obecnie – 28 dni.

Dodatkowo dla pasażerów mają być uruchomione ułatwienia, dzięki którym sprawniej będą mogli wybrać najlepszą dla siebie opcję. W tym celu pomoc ma być dostępna bezpośrednio na stronie Ryanair oraz poprzez aplikację. To dobre rozwiązanie względem systemu pomocy telefonicznej, który nie sprawdził się jesienią 2017 roku, kiedy doszło do akcji strajkowych pilotów Ryanair.

Oprócz tego firma chce wprowadzić gwarancję niższej ceny dla wszystkich pasażerów, którzy znajdą tańszy bilet na to samo połączenie. Jeśli klient znajdzie tańsze połączenie, Ryanair zwróci mu różnicę w cenie i dodatkowo wypłaci €5 na konto MyRyanair.

Ciekawostką jest też, że w ciągu najbliższych pięciu lat Ryanair całkowicie zrezygnuje z plastikowych opakowań na pokładzie samolotu. Plastikowe kubki i sztućce zastąpią kubki biodegradowalne oraz sztućce drewniane.