Wypłata zasiłku dla osób bezrobotnych i samozatrudnionych z powodu utraty pracy z przyczyn koronawirusa Covid-19 w Irlandii.

Przedstawiamy jak ubiegać się o specjalny zasiłek pieniężny w Irlandii. Wiele osób utraciło możliwość pracy i straciło źródło utrzymania z powodu koronawirusa Covid-19. Poniżej znajdziecie specjalny formularz oraz informacje:  gdzie i jak złożyć wniosek, jaka jest kwota zasiłku i na jak długo będzie wypłacany.

Komu przysługuje zasiłek pieniężny w Irlandii?

Zasiłek przysługuje wszystkim osobom, które zostały dotknięte utratą pracy z powodu koronawirusa Covid-19 w Irlandii. Dotyczy to osób pracujących jak i samozatrudnionych (self-employed)

Jak jest kwota zasiłku?

Zasiłek pieniężny będzie wypłacany w formie zryczałtowanej. Jest to kwota:

  • €203,00 – płatność tygodniowa dla osoby
  • €123,70 – dodatek na kwalifikującą się osobę z rodziny
  • €36,00 – dodatek na dziecko poniżej 12 roku
  • €40,00 – dodatek na dziecko powyżej 12 roku

Na jak długo przysługuje zasiłek?

Zasiłek pieniężny będzie wypłacany na okres 6 tygodni. Jeżeli okres bez pracy dla pracowników i samozatrudnionych przedłuży się z powodu koronawirusam wówczas należy złożyć wniosek o Jobseeker’s Benefit lub Jobseeker’s Allowance.

Gdzie pobrać wniosek?

Jest kilka możliwość skąd można pobrać wniosek o zasiłek pieniężny dla osób pozbawionych pracy z powodu koronawirusa Covid-19 w Irlandii.

  1. Online – z portalu internetowego www.MyWelfare.ie (będzie potrzebna Public Service Card)
  2. Dzwoniąc pod numer 1890 800 024 lub 01 2481398
  3. Online – ze strony: JobAlert.ie – kliknij tutaj

Gdzie złożyć wniosek?

Wypełniony wniosek należy przesłać na adres:

PO BOX 12896,
Dublin 1

Najnowsze informacje: Koronawirus w Irlandii