Wypłata zasiłku dla osób bezrobotnych i samozatrudnionych z powodu utraty pracy z przyczyn koronawirusa Covid-19 w Irlandii.
Przedstawiamy jak ubiegać się o specjalny zasiłek pieniężny w Irlandii. Wiele osób utraciło możliwość pracy i straciło źródło utrzymania z powodu koronawirusa Covid-19. Poniżej znajdziecie specjalny formularz oraz informacje: gdzie i jak złożyć wniosek, jaka jest kwota zasiłku i na jak długo będzie wypłacany.
Komu przysługuje zasiłek pieniężny w Irlandii?
Zasiłek przysługuje wszystkim osobom, które zostały dotknięte utratą pracy z powodu koronawirusa Covid-19 w Irlandii. Dotyczy to osób pracujących jak i samozatrudnionych (self-employed)
Jak jest kwota zasiłku?
Zasiłek pieniężny będzie wypłacany w formie zryczałtowanej. Jest to kwota:
- €203,00 – płatność tygodniowa dla osoby
- €123,70 – dodatek na kwalifikującą się osobę z rodziny
- €36,00 – dodatek na dziecko poniżej 12 roku
- €40,00 – dodatek na dziecko powyżej 12 roku
Na jak długo przysługuje zasiłek?
Zasiłek pieniężny będzie wypłacany na okres 6 tygodni. Jeżeli okres bez pracy dla pracowników i samozatrudnionych przedłuży się z powodu koronawirusam wówczas należy złożyć wniosek o Jobseeker’s Benefit lub Jobseeker’s Allowance.
Gdzie pobrać wniosek?
Jest kilka możliwość skąd można pobrać wniosek o zasiłek pieniężny dla osób pozbawionych pracy z powodu koronawirusa Covid-19 w Irlandii.
- Online – z portalu internetowego www.MyWelfare.ie (będzie potrzebna Public Service Card)
- Dzwoniąc pod numer 1890 800 024 lub 01 2481398
- Online – ze strony: JobAlert.ie – kliknij tutaj
Gdzie złożyć wniosek?
Wypełniony wniosek należy przesłać na adres:
PO BOX 12896,
Dublin 1
Najnowsze informacje: Koronawirus w Irlandii