Jeden z największych banków w Irlandii zapowiedział zwrot pieniędzy dla poszkodowanych w oszustwie klientów.
W czerwcu przedstawiciele Bank of Ireland ostrzegali swoich klientów przed oszustami wyłudzającymi poufne dane.
Oszuści wysyłali do mieszkańców wiadomości SMS informujące, że ich karty bankowe zostały zablokowane i bank je dezaktywował. Klienci proszeni byli o kliknięcie w podany link, który kierował na fałszywą stronę Bank of Ireland, na której rzekomo można było zamówić nową kartę.
Tu pojawiała się prośba o zwrot starej karty pocztą i podanie danych jak numer karty, kod PIN oraz numer telefonu.
Niestety mimo kampanii informującej o próbach wyłudzenia wielu klientów Bank of Ireland udostępniło swoje dane oszustom. Skutkiem była utrata pieniędzy z konta.
W poniedziałek 10/08/2020 przedstawiciele BOI poinformowali, że poszkodowani przez złodziei klienci odzyskają utracone środki.
Po raz kolejny mieszkańców Irlandii ostrzega się przed tym fałszywym procederem. Przedstawiciele banku przypominają:
Bank of Ireland nigdy nie wysyła SMS-ów, e-maili ani nie dzwoni do klienta w poszukiwaniu poufnych danych bankowych.
W tym tygodniu rozpoczęta została kolejna kampania informująca klientów o próbach wyłudzenia. W zakresie zwalczania oszustw bank ściśle współpracuje z Gardą oraz władzami międzynarodowymi.