POLONIA IRLANDIA • GAZETA • WIADOMOŚCI W IRLANDII

Irlandzki przewoźnik Ryanair ma kolejne kłopoty. Są jednak dobre wiadomości dla pasażerów.

Brytyjski Urząd ds. Lotnictwa Cywilnego wystosował kolejny list do kierownictwa Ryanair w związku z „celowym wprowadzaniem w błąd” poszkodowanych pasażerów tego przewoźnika.

Klienci Ryanair, których loty zostały odwołane w ostatnim czasie, skarżyli się, że linie celowo nie informują pasażerów o przysługujących im prawach. W przesyłanych do klientów wiadomościach e-mail o odwołanych lotach nie było informacji, że klienci mogą ubiegać się o zwrot kosztów za hotel lub transfer na lub z lotniska. Nie było także informacji, że pasażerowie mogą skorzystać z lotu u innego przewoźnika.

Po interwencji Brytyjskiego Urzędu ds. Lotnictwa Cywilnego Ryanair zobowiązał się do umożliwienia pasażerom alternatywnego źródła transportu w innych liniach. Oprócz tego przewoźnik zapłaci za wszystkie utracone rezerwacje w hotelach, a także zwróci pieniądze za inne wydatki pasażerów w związku z odwołanymi lotami. W tym celu należy przedstawić rachunki.

Najważniejszą wiadomością dla pasażerów jest fakt, że mają teraz większe możliwości w przypadku odwołanego lotu. Najpierw otrzymają propozycję przebukowania biletu na najbliższy lot Ryanaira z tego samego bądź innego położonego w pobliżu lotniska. Jeśli jednak nie będzie to możliwe, pasażerowie będą mogli bezpłatnie skorzystać z linii lotniczych: Easyjet, Jet2, Vueling, Cityjet, Aer Lingus, Norwegian czy linii Eurowings. Loty będą wykonywane z tych samych lub najbliższych możliwych lotnisk. Jeśli ta opcja też nie będzie mozliwa do zrealizowania w ten lub w następny dzień, pasażerom będzie przysługiwał hotel, a także transport. Należy zachować wszystkie rachunki.

Jednocześnie Ryanair, pod groźbą kary finansowej, zobowiązał się do wypłacenia wszystkich zaległych pieniędzy poszkodowanym pasażerom przed końcem października 2017.