Prawie jedna trzecia spraw w Irlandii czeka jeszcze na swoje zakończenie.
Pasażerowie w Irlandii złożyli prawie 600 skarg dotyczących opóźnień, odwołanych lotów lub odmowy przyjęcia na pokład samolotu, które miały miejsce w pierwszej połowie tego roku.
Zwrot pieniędzy
Skargi złożone do organu nadzoru lotniczego zakończyły się już odszkodowaniem w łącznej kwocie 32 000 euro i zwrotem nieco ponad 60 000 euro.
Liczby te z pewnością ulegną zmianie, ponieważ do tej pory zakończono dopiero 387 spraw, a w toku jest 189 kolejnych spraw.
Najwięcej skarg złożono przeciwko liniom lotniczym Ryanair (172), a także przeciwko liniom Aer Lingus (130). Pasażerowie złożyli też skargi na linie TAP Portugal (33), British Airways (30), Lufthansa (22) oraz KLM (20).
Skarga na linie lotnicze
Spośród 576 złożonych skarg 318 dotyczyło odwołanego lotu, a kolejne 214 dotyczyło długich opóźnień. W 41 przypadkach pasażerowi odmówiono wejścia na pokład samolotu.
Komisja bada też skargi pasażerów, które wchodzą w zakres rozporządzenia UE 261/2004. Wszelkie zakłócenia podróży mające wpływ na loty powrotne do Irlandii z miejsc docelowych w Unii Europejskiej będą wiązać się ze skargą do (odpowiedniego organu) tego państwa członkowskiego.
Informacje pomocne przy składaniu skargi na linie lotnicze są dostępne na stronie internetowej www.flightrights.ie.