Ważne zmiany dla klientów dużego banku. Klienci sfrustrowani

Jeden z największych banków w Irlandii został skrytykowany za planowane zmiany.

Związek Konsumentów w Irlandii wzywa do rezygnacji z planu wprowadzenia zmian, jakie zapowiedział Bank of Ireland. Zmiany dotyczą zamknięcia obsługi klientów przy kontuarach.

W najbliższym czasie duża liczba oddziałów będzie miała do dyspozycji klientów jedynie samoobsługowe maszyny ATM – zarówno do wpłacania, jak i wypłacania pieniędzy. Nie będzie natomiast „okienek”, gdzie przyjmuje się gotówkę lub wymienia walutę. Poza tym część oddziałów rezygnuje z całodziennej obsługi klientów przy kontuarze na rzecz kilku godzin porannych.

Dwa lata temu Bank of Ireland podjął kontrowersyjną decyzję, że klienci będą mogli wypłacić gotówkę „w okienku” tylko powyżej kwoty €700. Najbliższe zmiany zaczną obowiązywać od sierpnia 2017 roku.

Bank of Ireland ma w sumie 250 oddziałów, z czego w 100 z nich zostaną wprowadzone zapowiadane zmiany. Kontrowersję wzbudza fakt, że z bankomatu maksymalnie można wypłacić gotówkę w kwocie €1 300. Poza tym zmiany dotyczą w większości osób mieszkających w rejonie bez dostępu do internetu. Osoby te nie mogą więc korzystać z bankowości online. Utrudnienia spotęgują ich frustrację – twierdzi Związek Konsumentów.

Rzecznik Bank of Ireland twierdzi, że w ostatnim czasie jedynie 3% wszystkich transakcji odbywało się przy kontuarze. Dlatego Bank chce zmienić model usług na „porady i samoobsługę”. Zaprzecza też oskarżeniom, że Bank próbuje obniżyć swoje koszty.