POLONIA IRLANDIA • GAZETA • WIADOMOŚCI I INFORMACJE

Pasażerowie, którzy nie zwrócą pieniędzy, nie będą mogli podróżować liniami Ryanair.

Ryanair wprowadził zakaz latania dla pasażerów, którzy otrzymali „bezprawne” zwroty za loty, z których nie skorzystali podczas pandemii. O sprawie informuje Independent.ie.

Decyzja Ryanair

W oświadczeniu poinformowano, że pasażerowie, którzy zarezerwowali loty podczas wprowadzonych ograniczeń w podróżowaniu, a później zażądali zwrotu pieniędzy za pomocą reklamacji „chargeback”, nie będą mogli ponownie podróżować liniami Ryanair, chyba że „uregulują zaległy dług”.

Reklamacja transakcji kartą „chargeback” ma miejsce wtedy, gdy klient prosi firmę obsługującą kartę kredytową lub debetową o zwrot pieniędzy za niewykonaną lub niewłaściwie wykonaną usługę.

Według linii Ryanair dane loty nie zostały odwołane, ale klienci zażądali zwrotu pieniędzy, ponieważ czuli, że nie mogą podróżować z powodu różnych ograniczeń w podróżowaniu po Europie.

Informacja dla pasażerów

Analiza przeprowadzona przez MoneySavingExpert.com wykazała, że ​​„dziesiątki” klientów zgłosiło, że nie mogą teraz skorzystać z lotów, które już zarezerwowali w linii lotniczej z powodu skorzystania wcześniej z opcji „chargeback”.

Co ciekawe, pasażerowie mogli normalnie rezerwować i płacić za loty, lecz podczas próby odprawy lub zmiany rezerwacji otrzymywali powiadomienie o żądaniach zwrotu pieniędzy przez Ryanair.

Sytuacja dotyczy jedynie tych pasażerów, którzy skorzystali z reklamacji „chargeback”. Pasażerowie, „którzy zwrócili się bezpośrednio do Ryanaira o zwrot pieniędzy”, nie są wykluczeni z dalszego korzystania z usług przewoźnika.