Zwrot pieniędzy dla ponad 70.000 klientów sieci komórkowej w Irlandii

Największa sieć komórkowa w Irlandii ma zwrócić swoim klientom niesłusznie pobrane pieniądze.

Przedstawiciele Irlandzkiej Komisji ds. Komunikacji ComReg upomnieli operatora sieci komórkowej Vodafone, że nie klienci nie zostali poinformowani o szczegółach oferty doładowania.

W okresie od września 2016 do marca 2018 klienci Vodafone kupujący kredyt do telefonu w ramach Extra, Chat Extra, Smart Extra (Pay as you Go) tracili pieniądze, jeśli konto zostało doładowane przed upływem czasem.

Klienci, którzy doładowali za €20 lub €30 w ciągu 28 dni od ostatniego doładowania, nie wiedzieli, że w ten sposób rozpoczynał się nowy cykl oferty. Pozostałe niewykorzystane środki nie były przenoszone po doładowaniu.

Komisja ComReg uważa, że operator miał obowiązek poinformować klientów o skutkach wcześniejszego doładowania. Zarządzono, by Vodafone zwrócił pieniądze dla 72.774 klientów sieci. W sumie będzie to ponad €400.000.

Vodafone zaakceptował zalecenia ComReg i zgodził się na zwrot pieniędzy oraz na zmianę komunikatów dotyczących oferty dla klientów, których dotyczy problem. Klienci będą teraz dokładnie informowani, co się stanie ze środkami w przypadku wcześniejszego doładowania konta.