Do zmiany decyzji w sprawie podwyżek doszło po skargach klientów tego dostawcy usług komunikacyjnych w Irlandii.
Niskobudżetowy operator sieci komórkowej w Irlandii zrezygnował z zapowiadanych w maju podwyżek cen dla swoich klientów.
Podwyżka cen w Irlandii
Dostawca usług komunikacyjnych, 48, którego właścicielem jest Three, ogłosił niedawno, że od lipca okres rozliczeniowy będzie skrócony z miesiąca do czterech tygodni.
Zapowiedź tych zmian oznaczała de facto wzrost cen o 8,3%, co wzbudziło gniew wśród klientów. Sprawą zainteresowali się też regulator telekomunikacyjny ComReg oraz Urząd ds. Standardów Reklamy w Irlandii (ASAI).
Operator zapowiedział podwyżkę, mimo że przez ostatnie dwa lata wielokrotnie obiecywał klientom w promocjach i kampaniach reklamowych, że miesięczna taryfa pozostanie niezmieniona „do końca życia” dla tych osób, które skorzystają z oferty.
W wiadomości wysłanej do klientów 48 poinformowano wówczas, że zmiana okresu rozliczeniowego jest „powszechna wśród operatorów przedpłaconych” i wynika z chęci „zwalczania zwiększonych kosztów bieżących firmy, przy jednoczesnym zapewnieniu ciągłych inwestycji w sieć”.
Jednak operator sieci stwierdził właśnie, że wziął pod uwagę opinie klientów i podjął decyzję o rezygnacji z planu podwyżek cen.
Operator sieci komórkowej w Irlandii
48 jest jednym z niskobudżetowych operatorów telefonii komórkowej, wydzielonych przez irlandzkie firmy telekomunikacyjne w celu zdobycia większego udziału w rynku usług przedpłaconych.
Tymczasem irlandzcy operatorzy telekomunikacyjni podnieśli swoje ceny nawet o 11% w ciągu ostatniego roku. Kilku operatorów wprowadziło strukturalne roczne podwyżki oprócz podwyżek powiązanych z inflacją.