
Był to już drugi podobny przypadek w ostatnich miesiącach na pokładzie samolotów Ryanair.
Władze irlandzkich lotnisk i linie lotnicze podejmują zdecydowane kroki, by przeciwdziałać nieodpowiednim zachowaniom wśród pasażerów.
Linie lotnicze
Podczas środowego lotu linii Ryanair z lotniska w Shannon do Palma de Mallorca doszło do poważnego incydentu.
Jeden z pasażerów zaczął zachowywać się agresywnie wobec personelu i współpasażerów jeszcze przed startem. Załoga samolotu wezwała na miejsce Gardę, która usunęła mężczyznę z pokładu.
Zdarzenie spowodowało ponad dwugodzinne opóźnienie, a pasażerowie dotarli do Hiszpanii dopiero w nocy. Był to już drugi podobny przypadek w ostatnich miesiącach na pokładzie samolotów Ryanair.
Według najnowszych danych w tym roku odnotowano już ponad 30 incydentów związanych z niewłaściwym zachowaniem pasażerów na lotnisku w Dublinie.
To aż o 80% więcej niż przez cały rok 2024. Najczęściej zgłaszane przypadki to obraźliwe zachowanie, przeszkadzanie funkcjonariuszom oraz spożywanie alkoholu i stan upojenia na pokładzie.
Procedury i kary dla pasażerów
W odpowiedzi na rosnącą liczbę takich zdarzeń, irlandzka branża lotnicza kontynuuje kampanię informacyjną #NotOnMyFlight.
Jej celem jest uświadamianie pasażerów o konsekwencjach nieodpowiednich zachowań, a także wsparcie pracowników linii lotniczych i lotnisk poprzez szkolenia, procedury i egzekwowanie kar – od zakazów lotu po postępowania sądowe.
Wszystko to dzieje się w kontekście wyjątkowo intensywnego ruchu na lotnisku w Dublinie. W nadchodzący długi weekend czerwcowy, od piątku do poniedziałku, spodziewanych jest około 480 000 pasażerów. Największy ruch przewidywany jest w piątek, kiedy to lotnisko ma obsłużyć blisko 124 000 podróżnych.
Władze portu przypominają, że pasażerowie powinni przybyć na lotnisko co najmniej dwie godziny przed lotem krótkodystansowym i trzy godziny przed lotem długodystansowym.
Wzmożone środki bezpieczeństwa i intensywna kampania informacyjna mają na celu zapewnienie spokojnych i bezpiecznych warunków podróży dla wszystkich pasażerów.