Unijne certyfikaty w Irlandii - chaos, frustracja i długie oczekiwanie na połączenie

Podróżni w Irlandii mają duże problemy, aby dodzwonić się na infolinię.

Od poniedziałku 19 lipca przywrócona została w Irlandii możliwość podjęcia zagranicznych wyjazdów w celach turystycznych. W tym samym dniu wprowadzony został system cyfrowych certyfikatów dla podróżnych.

Unijny certyfikat Covid

Wdrożenie systemu wymagało utworzenia specjalnej infolinii dla osób, które nie otrzymały unijnego certyfikatu dla podróżnych bądź mają pytania dotyczące tych zaświadczeń.

W ciągu dwóch pierwszych dni centrum informacji otrzymało tysiące telefonów, co spowodowało opóźnienia w uzyskaniu połączenia. Wiele osób skarżyło się, że nie mogą się dodzwonić lub ich czas oczekiwania na połączenie wynosił kilka godzin.

Infolinia dla podróżnych

W mediach społecznościowych pojawiło się wiele komentarzy osób, które czują się sfrustrowane sytuacją, a za chaos obwiniają przedstawicieli irlandzkiego rządu.

Ministerstwo Zdrowia zapewnia, że trwa usprawnienie systemu, a podróżni będą mogli wystąpić o swój certyfikat w kolejnych tygodniach. Poinformowano też, że liczba pracowników została zwiększona do 55, a do końca tygodnia będzie ich 90.

Pilnie utworzona została też druga infolinia. Ministerstwo informuje, że priorytetem jest teraz pomoc dla tych osób, które podróżują w najbliższym czasie (jeszcze w lipcu).

Centrum informacji – Digital COVID Cert helpline:

1800 851 504 lub 1800 807 008

Zaleca się też, aby poczekać pięć dni po przyjęciu ostatniej dawki na świadectwo przyjęcia szczepienia i w oczekiwaniu na certyfikat sprawdzić folder ze spamem w skrzynce e-mail.

We wszystkich innych sprawach związanych z podróżowaniem należy zapoznać się z rządową stroną gov.ie/travel.

Czytaj też: Nowe zasady dla podróżujących – Irlandia dołącza do programu unijnych certyfikatów