Ogłoszono plan rozwiązania problemu opóźnień na lotnisku w Irlandii.
Od kilku tygodni trwają problemy pasażerów wylatujących z Irlandii. Wielogodzinne opóźnienia w kontroli bezpieczeństwa nierzadko są powodem chaosu na lotnisku, przez co pasażerowie nie są w stanie zdążyć na swój lot.
Wylot z Irlandii
W ostatnich dniach sytuacja została nagłośniona w mediach, a przedstawiciele rządu, w reakcji na liczne skargi ze strony poszkodowanych pasażerów, wyrazili swój niepokój z powodu opóźnień na lotnisku.
W odpowiedzi na reakcję rządu przedstawiciele lotniska Dublin Airport ogłosili plan rozwiązania problemu opóźnień przed dużym ruchem pasażerskim w okresie świąt wielkanocnych.
W oświadczeniu poinformowano, w celu rozwiązania problemu opóźnień stosuje się środki podjęte ostatnio. Środki te określono jako skuteczne, dodając, że w ciągu ostatnich 10 dni żaden z 300 000 pasażerów, którzy wylecieli z lotniska w Dublinie, nie spóźnił się na lot z powodu kolejek w kontroli bezpieczeństwa.
Podejmowane działania obejmują rekrutację i szkolenie „znacznej liczby” dodatkowych pracowników kontroli bezpieczeństwa, rozmieszczenie grupy zadaniowej, ukierunkowaną kampanię komunikacyjną i utrzymywanie otwartej kontroli bezpieczeństwa w Terminalu 1 przez 24 godziny na dobę/7 dni w tygodniu.
Komunikat dla pasażerów
Jednak w związku z nadchodzącym pracowitym okresem wielkanocnym, przedstawiciele lotniska w Dublinie radzą, by pasażerowie przybywali na lotnisko co najmniej trzy i pół godziny przed odlotem.
Pasażerowie, którzy zostawiają samochód na parkingu lotniska, muszą doliczyć do tego czasu dodatkowo 30 minut.
więcej: dublinairport.com