Najnowsze dane obrazują zmiany w nawykach konsumenckich w Irlandii.
Mieszkańcy Irlandii intensywnie przygotowują się do lata. Dane z raportu AIB Spend Trend obrazują zmiany w nawykach konsumenckich.
Zakupy w Irlandii
Jak wynika z raportu, wydatki w sklepach rowerowych w Irlandii wzrosły o 19%, co świadczy o rosnącym zainteresowaniu aktywnością fizyczną na świeżym powietrzu.
Z kolei sklepy z narzędziami i odzieżą odnotowały wzrosty zakupów o odpowiednio 9% i 7%. Największy wzrost wydatków na narzędzia odnotowano w hrabstwach Leitrim, Cavan, Kilkenny oraz Wicklow.
Wydatki kobiet w tym segmencie wzrosły o 10%, natomiast mężczyzn o 8%. Jednak to mężczyźni nadal pozostają głównymi konsumentami w tej kategorii.
Wydatki na odzież męską wzrosły o 8%, podczas gdy wydatki kobiece były nieco niższe, bo o 7%, co w sumie dało kwotę 145 milionów euro wydanych w kwietniu.
Hrabstwo Laois wyróżnia się największym poziomem zakupów odzieży, notując wzrost o 12% w porównaniu z poprzednim miesiącem.
Wydatki w Irlandii
Sektor turystyczno-gastronomiczny odnotował spadek, a przyczyną był fakt, iż w marcu wypadło aż pięć weekendów oraz święta wielkanocne.
Wydatki w pubach i sklepach z alkoholem spadły o 17%, w restauracjach i na jedzenie na wynos o 7%, a w hotelach o 3%.
Pomimo ogólnego spłaszczenia wydatków miesiąc do miesiąca, najwyższy dzień wydatków przypadał na 26 kwietnia.
John Brennan, szef bankowości dla małych i średnich przedsiębiorstw w AIB, podsumował:
Irlandzcy konsumenci przygotowują się do lata, co widać po wzroście wydatków na odzież i narzędzia. A wzrost o 19% wydatków na rowery to pewny znak, że oczekujemy dłuższych dni i słoneczniejszej pogody.
Dane zostały zebrane z ponad 70 milionów transakcji kartami debetowymi i kredytowymi, przeprowadzonych w sklepach stacjonarnych i online w kwietniu.
Według ekspertów, te informacje pokazują ważne trendy w zachowaniach konsumentów, które mogą wpływać na dalszą strategię rynkową w Irlandii.