Podróżujących liniami lotniczymi Ryanair czekają kolejne zmiany, jak wynika z najnowszych zapowiedzi ich szefa, Michaela O’Leary’ego.
Linie lotnicze Ryanair
Pasażerowie Ryanair będą musieli odprawiać się wyłącznie za pomocą aplikacji mobilnej. Linie lotnicze zapowiedziały likwidację papierowych kart pokładowych i punktów odprawy na lotniskach.
Aktualnie aż 8 na 10 pasażerów Ryanair korzysta z aplikacji mobilnej do odprawy. Ci, którzy tego nie robią, muszą liczyć się z opłatą w wysokości 55 euro za odprawę na lotnisku.
Jednak już w ciągu najbliższych miesięcy firma planuje całkowicie zrezygnować z tradycyjnej formy odprawy. Zmiany mają wejść w życie w kwietniu lub maju przyszłego roku.
Michael O’Leary, prezes Ryanair, zapowiedział, że w ciągu sześciu miesięcy znikną punkty odprawy na lotniskach.
Oznacza to, że pasażerowie będą musieli korzystać ze swoich smartfonów, aby dokonać odprawy i uzyskać kartę pokładową.
Informacje dla pasażerów
Szef linii lotniczych dodał:
Chcemy pozbyć się odpraw na lotniskach, tak jak zlikwidowaliśmy punkty nadawania bagażu. Pracujemy nad tym, aby od 1 maja wszystko odbywało się za pomocą aplikacji, a żadne procedury nie były już realizowane na papierze.
Pełna cyfryzacja pozwoli pasażerom na sprawniejsze korzystanie z usług Ryanair. Według O’Leary’ego oznacza to także zniesienie opłaty za odprawę na lotnisku, co dodatkowo obniży koszty podróży.
Dla pasażerów, którzy nie posiadają smartfona, nowe zasady mogą być problematyczne, ponieważ bez mobilnej aplikacji Ryanair nie będą w stanie się odprawić i uzyskać karty pokładowej.
Jednak firma zapewnia, że istnieją już procedury awaryjne na wypadek problemów z aplikacją.
„Jeśli bateria ci padnie, mamy twoje miejsce i paszport, i możemy dokonać odprawy przy bramce” – wyjaśnił szef Ryanair.
Czytaj też: Ryanair likwiduje loty z Irlandii – 14 tras skasowanych