Podano szczegóły w sprawie projektu długo oczekiwanej nowej autostrady w Irlandii.
Pracownicy ujawnili szereg nowych szczegółów dotyczących autostrady M20, która ma łączyć drugie i trzecie co do wielkości miasta w Irlandii – Cork i Limerick.
Autostrada Cork – Limerick
Potwierdzono, że proponowana nowa 80km droga będzie autostradą płatną i znacznie skróci czas podróży na tej trasie.
Oczekuje się, że nowa trasa skróci obecny czas dojazdu z Blarney do Patrickswell, Limerick, który wynosi od 60 do 90 minut, do zaledwie 40 minut.
Droga ma również obejmować sześć węzłów transportowych, w których podróżni będą mogli zmieniać środki transportu. Będą one zlokalizowane w Rathduff, Mourneabbey, Buttevant, Charleville, Bruree i Croom, jak poinformowano.
Węzeł transportowy
Będą w nich oferowane usługi park-and-ride, czy opcja „car share”, co ma dać kierowcom zrównoważoną opcję transportu na ostatni odcinek ich podróży.
Węzły będą także wyposażone w punkty ładowania pojazdów elektrycznych (EV), a podobny węzeł dla pojazdów ciężarowych (HGV) będzie zlokalizowany w Mallow.
Projektanci pracują również nad połączeniem sieci z kilkoma projektami „zielonych tras” w okolicy, dążąc do zaoferowania kilku krótkich, okrężnych tras rowerowych dla mieszkańców.
Celem jest zachęcanie do pieszych i rowerowych podróży do pracy, szkoły i rekreacji, łączenie społeczności, promowanie zdrowszego stylu życia i redukcja emisji transportowych.
Opłaty drogowe za autostradę
Trwają prace nad ustaleniem odpowiednich opłat dla różnych klas pojazdów, uwzględniając różne czynniki, w tym cel projektu, jakim jest usunięcie strategicznego ruchu, zwłaszcza ciężarówek, z okolic istniejącej drogi N20 w celu maksymalizacji korzyści bezpieczeństwa i środowiskowych.
Zespół projektowy zalecił środki obejmujące opłaty drogowe, oparte na przejechanej odległości, gdzie użytkownicy płacą w zależności od dystansu pokonanego na nowej autostradzie M20.