Do klientów jednego z największych banków w Irlandii wystosowano pilny komunikat z ostrzeżeniem.
Przedstawiciele jednego z największych banków w Irlandii ostrzegają swoich klientów przed kolejną procedurą oszustwa.
Oszustwo w Irlandii
Z podanych informacji wynika, że w ciągu ostatnich dwóch tygodni o 40% wzrosła liczba zgłoszeń dotyczących prób wyłudzenia danych (w porównaniu z poprzednim miesiącem).
Oszuści wysyłają do klientów Bank of Ireland wiadomości SMS, a następnie dzwonią do nich podając fałszywe informacje, aby tylko uzyskać potrzebne im dane.
Niestety wielu klientów pada ofiarą tego procederu i traci swoje pieniądze. Złodzieje przekazują środki na specjalne konta należące do tzw. słupów bądź kupują za nie drogie przedmioty, w tym sprzęt elektroniczny.
Przedstawiciele Bank of Ireland ostrzegają przed próbą wyłudzenia i udzielają wskazówek, które mogą pomóc w wykryciu oszustwa. Wiadomo, że w wiadomości SMS może znajdować się informacja, iż klient powinien spodziewać się telefonu od pracownika BOI.
Następnie oszuści dzwonią do klienta i w różny sposób usiłują uzyskać od niego dane karty. Proszą też o odrzucenie „fałszywego powiadomienia” w aplikacji, aby „zakończyć proces aktualizacji”.
To „fałszywe powiadomienie” jest w rzeczywistości informacją o prawdziwej transakcji przeprowadzanej przez oszusta.
Drugi sposób to wiadomość SMS z prośbą o kontakt z „bankiem”, gdzie podany numer jest fałszywym numerem Bank of Ireland.
Podobnie w tym przypadku klient instruowany jest przez telefon o odrzucenie „fałszywego powiadomienia” bądź o „zatwierdzenie procesu powstrzymania kradzieży środków” z konta.
Zaskoczeni, zdezorientowani klienci wykonują polecenia rozmówcy nie zdając sobie sprawy, że w ten sposób aktywnie przyczyniają się do kradzieży pieniędzy ze swojego konta.
Ostrzeżenie dla klientów
Przedstawiciele banku ostrzegają klientów, aby zachowali ostrożność i nigdy nie podawali danych swojego konta ani karty płatniczej przez telefon.
Nie należy też dzwonić na numery telefonu podane w wiadomości SMS. W tym przypadku należy zadzwonić na numer telefonu do banku, który znajduje się na odwrocie karty płatniczej lub na wyciągu bankowym.
Klienci nie powinni też klikać w żadne linki zawarte w wiadomościach SMS. W przypadku wątpliwości dotyczących treści wiadomości lepiej jest skontaktować się z pracownikiem banku.
Weryfikacja
Bank of Ireland uruchomił możliwość weryfikacji wiadomości wysyłanych do klientów.
W celu sprawdzenia informacji należy skopiować otrzymaną treść SMSa i wkleić do nowej wiadomości (dodając przed nią słowo CHECK) na numer 50365.
Można też skopiować wiadomość i wysłać ją na adres email: 365security@boi.com załączając przy tym zdjęcie otrzymanego SMSa.