Popularna sieć sklepów w Irlandii zapowiada atrakcyjne oferty

Firma zapewnia, że w ciągu pozostałej części roku nie planuje się kolejnych zmian cen dla irlandzkich konsumentów.

Popularna marka odzieżowa Penneys/Primark zbliża się do okresu świątecznego w dobrej kondycji handlowej.

Sieć sklepów Penneys w Irlandii

Sieć utrzymuje pozytywny impet dzięki strategii ograniczania podwyżek cen, co sprawiło, że klienci pozostali lojalni, jak poinformowano.

Akcje macierzystej firmy Associated British Foods zyskały 5,7%, osiągając łączne zyski w 2023 roku na poziomie 41%.

Firma sygnalizuje, że marża detaliczna w nowym roku finansowym będzie również korzystać z niższych kosztów materiałowych i transportowych.

W ciągu roku 2022/23 sprzedaż w Primark/Penneys wzrosła o 17%, głównie dzięki decyzji o częściowym przeniesieniu wzrostu kosztów na klientów poprzez umiarkowane podwyżki cen.

Obniżki cen w sklepach

Prezes AB Foods, George Weston, podkreśla, że w nowym sezonie podwyżki cen miały miejsce jedynie w wybranych kolekcjach jesienno-zimowych, natomiast w przypadku odzieży dziecięcej ceny zostały obniżone.

Weston zapewnia, że w ciągu pozostałej części roku nie planuje się kolejnych zmian cen dla irlandzkich konsumentów.

Zauważa też, iż od momentu powrotu jesiennych warunków pogodowych w połowie października, handel w sklepach Primark/Penneys przebiega z dużym powodzeniem.

Klientów zachęca fakt, że oferty świąteczne rozpoczęły się wcześniej, co pozwala na rozłożenie wydatków na więcej niż jedno wynagrodzenie.

Zgodnie z prognozą firmy w roku 2023/24 można spodziewać się dalszego wzrostu sprzedaży. A obniżenie kosztów materiałowych i transportowych przyczyni się do „znaczącego wzrostu” marży brutto, jak twierdzi prezes Weston.