Tysiące klientów Ikea w Irlandii poszkodowanych jest z powodu opóźnień w realizacji zamówień.
Szwecki gigant meblowy Ikea ma problemy z realizacją zamówień w Irlandii – jak informuje Irish Times.
Poszkodowanych jest 11.700 klientów w Irlandii – część ich zamówień została anulowana, a firma obwinia zakłócenie łańcucha dostaw z powodu Brexit i kryzysu Covid-19.
Firma potwierdza opóźnienia i zapewnia, że współpracuje ze swoim łańcuchem dostaw, aby zwiększyć dostępność produktów, wydajność i liczbę dostawców wysyłających towary do Irlandii.
Rzecznik Ikea zapewnia, że 60% poszkodowanych klientów doświadcza tylko drobnego opóźnienia i nie ma mowy o całkowitym anulowaniu zamówień.
Firma wyjaśnia, że zmiany przepisów z powodu Brexit są poza jej kontrolą. Przeprasza też swoich klientów za wszelkie niedogodności.
Kryzys Covid-19 stał się też przyczyną dużych opóźnień w dostarczaniu listów i przesyłek An Post. Klienci bez skutku czekają na pocztę wysłaną do nich w grudniu.
Firma tłumaczy opoźnienia twierdząc, że „ograniczenia lotów międzynarodowych oznaczają, że w samolotach jest ograniczona liczba przesyłek listowych i paczek międzynarodowych”.
Świąteczne listy i przesyłki mają być dostarczane przez cały styczeń – zapewnia An Post.