Udogodnienia dla pasażerów na lotnisku w Irlandii

Innowacje dla pasażerów w Irlandii pojawiają się wraz z początkiem letniego sezonu turystycznego.

Lotnisko w Dublinie uruchamia nowe inicjatywy dla pasażerów, które zyskują na popularności.

Roboty na lotnisku w Irlandii

Pasażerowie korzystający z Terminalu 1 na lotnisku w Dublinie będą teraz mogli korzystać z pomocy nowo wprowadzonych robotów.

Te roboty będą służyć do dwóch głównych celów: transportowania bagażu pasażerów oraz asystowania im w dotarciu do odpowiednich bramek wyjścia do samolotu.

Pierwsza z inicjatyw to wprowadzenie robotów bagażowych, które pomagają przewozić bagaże do wyznaczonych bramek.

Roboty, wyposażone w naklejki z nazwami takimi jak Handler Bing czy Sir Bot A Lot, zostaną uruchomione w letnie miesiące, aby ułatwić podróż osobom z dodatkowymi potrzebami oraz niepełnosprawnościami.

Po przejściu przez kontrolę bezpieczeństwa, pasażerowie mogą wezwać robota w wyznaczonym punkcie, a po załadowaniu bagaży robot odprowadzi ich do odpowiedniej bramki.

Obsługa pasażerów

Druga inicjatywa to testowanie nowych robotów obsługowych, które oprócz przenoszenia bagaży, oferują również pomoc w transporcie jedzenia i zakupów do bramek.

Te roboty, które mogą przewozić do dwóch bagaży kabinowych, zostały zaprojektowane z myślą o maksymalnym odciążeniu pasażerów.

Dublin Airport – roboty

Podczas testów, które będą prowadzone na najdłuższej trasie z Terminalu 1 do bramek od 102 do 119, roboty będą dostępne za pośrednictwem tabletów dotykowych umieszczonych za kontrolą bezpieczeństwa.

Innowacje te są częścią szerszej strategii lotniska w Dublinie, mającej na celu wykorzystanie zaawansowanych technologii do poprawy obsługi pasażerów.