Wyciekły dane tysięcy mieszkańców Irlandii. Wydano komunikat

Dostawca energii w Irlandii wydał specjalny komunikat dla swoich klientów.

Firma energetyczna w Irlandii poinformowała o możliwym naruszeniu danych, które może dotyczyć nawet 8 000 klientów.

Dostawca energii w Irlandii

Na wyciek danych narażeni są odbiorcy energii od firmy Electric Ireland, a szczególne zagrożenie wynika z możliwego dostępu do danych kont bankowych.

Informacje te zostały przekazane klientom po tym, jak pracownik firmy współpracującej z Electric Ireland „mógł mieć dostęp” do ich danych osobowych, co może prowadzić do „potencjalnego nadużycia informacji osobistych i finansowych”.

Po przeprowadzeniu śledztwa ustalono, że mogło dojść do potencjalnego naruszenia około 8 000 kont klientów w Irlandii.

Firma Electric Ireland wysłała już wiadomość do wszystkich klientów, których może dotyczyć ten problem, aby poinformować ich o sytuacji i udzielić porad oraz instrukcji dotyczących działań mających na celu zminimalizowanie ryzyka potencjalnego oszustwa finansowego.

Poinformowano również, iż klienci, którzy nie otrzymali takiej wiadomości od dostawcy, „nie muszą podejmować żadnych działań.”

Ostrzeżenie dla klientów

W wyniku prowadzonego dochodzenia ustalono, że wyciek może dotyczyć danych takich jak imię, adres, data urodzenia, numer telefonu, adres e-mail oraz danych konta bankowego.

Członkowie An Garda Síochána wraz z Komisją ds. Ochrony Danych prowadzą obecnie dochodzenie w tej sprawie, jak poinformowano.

Klientom zaleca się podjęcie działań w celu ochrony przed oszustwem finansowym ze strony osób, które potencjalnie uzyskały dostęp do ich danych bankowych lub osobistych.

W komunikacie zalecono:

Przeglądaj swoje wyciągi bankowe od października 2021 roku, aby sprawdzić, czy nie pojawiła się w nich podejrzana aktywność wskazująca na to, że twoje konto mogło zostać naruszone i mogło stać się celem oszustwa.

Podkreślono konieczność podjęcia odpowiednich kroków w celu zabezpieczenia kont finansowych, w tym zmiany haseł oraz świadomego monitorowania wszelkich niezwykłych aktywności czy niechcianych połączeń.

Firma zaapelowała także do klientów, którzy zauważą potencjalną działalność oszustwa związaną z danymi przechowywanymi przez Electric Ireland, o niezwłoczne powiadomienie firmy, która następnie przekaże te informacje do Gardy.