Załamanie sprzedaży detalicznej w Irlandii

Podwyżki cen w Irlandii od kilku miesięcy uderzają mieszkańców po kieszeni.

Szykuje się załamanie sprzedaży detalicznej w Irlandii. Według najnowszych danych, mieszkańcy zmieniają swoje nawyki zakupowe i ograniczają wydatki.

Sprzedaż w Irlandii

Nowe dane Głównego Urzędu Statystycznego (CSO) w Irlandii pokazują, że sprzedaż detaliczna w czerwcu była niższa o 1,3% w porównaniu z majem i o 6,6% w ujęciu rocznym.

Największy miesięczny spadek dotyczył sprzedaży artykułów elektrycznych. Odnotowano również spadek sprzedaży odzieży i obuwia.

Podwyżki cen w Irlandii od kilku miesięcy uderzają mieszkańców po kieszeni. Według nowych badań Kantar ceny artykułów spożywczych są o 7,7% wyższe niż rok temu.

Zakupy w Irlandii

Badanie wykazało też, że wielu konsumentów wybiera obecnie tańsze produkty (marki własnej danej sieci sklepów), co ma pomóc zmniejszyć wpływ galopującej inflacji.

Mieszkańcy rezygnują z wyjazdu do sklepów na rzecz zakupów w sieci. Widać to w wynikach sprzedaży artykułów spożywczych przez internet, która wzrosła o 15% w ciągu 12 tygodni (do połowy lipca).

Z danych Kantara wynika też, że Tesco zostaje największą pod względem sprzedaży marką spożywczą w Irlandii. Tuż za nią znajduje się sieć Dunnes Stores oraz Supervalu.