POLONIA IRLANDIA

Na ostatnią decyzję banku zareagowały liczne grupy społeczne i polityczne w Irlandii.

Bank AIB wycofał się z decyzji o zakończeniu świadczenia usług gotówkowych w 70 oddziałach w Irlandii.

Bank w Irlandii

Decyzja wynika z reakcji grup biznesowych, konsumentów, organizacji rolniczych i wiejskich oraz polityków.

W oświadczeniu bank poinformował, że uznając niepokój wśród klientów i społeczeństwa, postanowiono nie kontynuować proponowanych zmian.

Pierwotną decyzję o wycofaniu usług gotówkowych podjęto w kontekście zmieniającego się środowiska bankowego i możliwości wzmocnienia swoich długotrwałych relacji z An Post.

Bank dodał, że odnotował prawie 50% spadek liczby transakcji w oddziałach, podczas gdy płatności mobilne i internetowe wzrosły w tym samym czasie o 85%.

Czytaj też: Bank w Irlandii wprowadza niespodziewane zmiany dla klientów

Jednak Bank Centralny poinformował, iż oczekuje, że banki będą uważnie rozważać skutki swoich decyzji, z podejściem skoncentrowanym na konsumentach. Stwierdzono, że niesamodzielni i nieporadni klienci powinni mieć pełny dostęp do podstawowych usług bankowych.

Bank AIB w Irlandii

Minister Finansów, Paschal Donohoe, wyraził zadowolenie z decyzji AIB o rezygnacji z proponowanych zmian.

W swoim oświadczeniu powiedział, że banki odgrywają „kluczową rolę w utrzymaniu przepływu gotówki przez gospodarkę i zapewnieniu odpowiedniego dostępu do usług bankowości detalicznej wszystkim w społeczeństwie, w tym osobom znajdującym się w trudnej sytuacji”.