Sieć sklepów Penneys/Primark pozostaje silnym graczem na rynku odzieżowym.
Pogoda tego lata mocno uderzyła w sprzedaż letnich ubrań w Penneys/Primark.
Sklepy Penneys/Primark
Sieć sklepów przyznała, że deszczowa pogoda na wyspach brytyjskich bardzo utrudniła sprzedaż letnich produktów, takich jak klapki, koszulki czy sukienki.
Z tego powodu sprzedaż w Wielkiej Brytanii w ostatnich miesiącach spadła o 3,1%. Już wcześniej, wiosną i latem, firma miała problemy z powodu złej pogody, co doprowadziło do spadku sprzedaży o 0,6%.
Firma zwraca też uwagę, że wysokie stopy procentowe i koszty kredytów hipotecznych mogą powstrzymywać ludzi przed wydawaniem większych kwot.
Mimo tych trudności całoroczne zyski firmy pozostaną na stabilnym poziomie. Lepsze marże są bowiem efektem niższych kosztów surowców i transportu.
Wzrost sprzedaży
Chociaż sprzedaż w Wielkiej Brytanii spadła, firma zanotowała wzrost w innych krajach Europy i w Stanach Zjednoczonych. W Europie (poza Wielką Brytanią) sprzedaż wzrosła o 0,9%, co pomogło zrównoważyć straty na brytyjskim rynku.
Primark, w przeciwieństwie do konkurencji, później zaczął rozwijać sprzedaż online. Teraz firma wprowadza usługę click-and-collect, która pozwala zamówić produkty przez internet i odebrać je w sklepie.
W ciągu roku firma planuje wprowadzić tę usługę we wszystkich swoich sklepach w Wielkiej Brytanii. A reakcje klientów na tę usługę są bardzo pozytywne, jak zapewniono.
Plany na przyszłość
Firma planuje kontynuować rozwój w 2025 roku, spodziewając się dalszego wzrostu sprzedaży oraz utrzymania zysków na podobnym poziomie jak w tym roku.
Penneys ma nadzieję na poprawę wyników szczególnie w Europie i Stanach Zjednoczonych, gdzie sprzedaż była bardziej stabilna niż w Wielkiej Brytanii.
Pomimo trudności związanych z deszczowym latem, Penneys dzięki otwieraniu nowych sklepów i rozszerzaniu swojej działalności w innych krajach, nadal pozostaje silnym graczem na rynku odzieżowym.