Kolejne problemy klientów banku w Irlandii po awarii systemu

Pojawiły się nowe konsekwencje awarii systemu, do której doszło we wtorek w Irlandii.

Klienci Bank of Ireland muszą się liczyć z kolejnymi problemami w związku z awarią systemu, która miała miejsce we wtorek 15 sierpnia.

Bank w Irlandii

Przedstawiciele BOI poinformowali wówczas o trudnościach w korzystaniu z aplikacji mobilnej i usług Banking 365:

Więcej: Awaria systemu – Problemy klientów banku w Irlandii

W drugim dniu problemów klientów banku, właściciele firm donieśli, że nie mogą przelać wynagrodzeń pracownikom. Inni natomiast twierdzili, że wykonano podwójne transakcje lub że z kont pobrano niewłaściwe kwoty, prowadząc do przekroczenia limitu debetu.

Błąd w systemie we wtorek wywołał chaos wśród klientów, jednocześnie umożliwiając posiadaczom konta nieautoryzowany debet do 1000 euro. W sieci pojawiło się wiele zdjęć i nagrań ze sklepów, w których zdobyte w ten sposób środki wydano na zakup m.in. sprzętu RTV.

Tysiące osób próbowało skorzystać z luki systemu, co doprowadziło do oblężenia niektórych bankomatów, z koniecznością interwencji Gardy w celu monitorowania w kilku miejscach przestrzegania porządku publicznego.

Przedstawiciele Bank of Ireland poinformowali już klientów, którzy wykorzystali błąd w systemie informatycznym i wypłacili do 1000 euro z kont, na których nie mieli tych środków, że pieniądze muszą zostać zwrócone. Nie będą jednak naliczane odsetki.

Ostrzeżenie dla klientów

Całe zamieszanie wokół awarii systemu i proceder wypłaty dużych sum pieniędzy z bankomatów stały się okazją dla oszustów, którzy postanowili wykorzystać sytuację i wyłudzić dane od klientów banku.

W mediach społecznościowych pojawiło się już kilka ostrzeżeń od mieszkańców, którzy otrzymali wiadomość od rzekomych przedstawicieli Bank of Ireland.

Treść wiadomości:

Wykryliśmy oszukańczą próbę wypłaty 1000 euro z bankomatu podczas ostatnich awarii na Twoim koncie.
Musisz zadzwonić do nas natychmiast (tu podano fałszywy numer banku).

Tymczasem Bank Centralny ogłosił, że zbada procedury działań banku po tej awarii, na skutek wezwań ze strony Ministra Finansów, Michaela McGratha. Będzie też sprawdzać, w jaki sposób niektóre osoby pobierały pieniądze z bankomatów, jeśli nie miały wystarczających środków na koncie.