Podano także informacje na temat zwrotu pieniędzy dla osób, które spóźniły się na lot przez sytuację na lotnisku.
Przedstawiciele zarządu lotniska w Dublinie (Dublin Airport Authority) poinformowali o nowych zaleceniach dla pasażerów wylatujących z Irlandii.
Lotnisko w Dublinie
Sytuacja na lotnisku uległa znacznej poprawie, jak zapewnia rzecznik DAA, Kevin Cullinane. Czas oczekiwania w kolejce do kontroli bezpieczeństwa jest krótszy niż to miało miejsce jeszcze w czerwcu.
Poprawa ta jest wynikiem ciągłego wzmacniania systemu kontroli bezpieczeństwa na lotnisku oraz skoordynowanej i trwałej akcji rekrutacyjnej – jak twierdzi DAA.
W związku z tym o pół godziny skrócony został zalecany czas przybycia na lotnisko przed wylotem. Dla lotów krótkodystansowych zaleca się teraz przybycie na lotnisko dwie godziny przed wylotem.
W przypadku lotów długodystansowych są to trzy godziny. Każdy, kto odprawia bagaż, powinien jednak w obu przypadkach doliczyć jeszcze dodatkową godzinę.
Dalton Philips, dyrektor generalny DAA twierdzi, że w lipcu 99% wszystkich pasażerów przeszło przez kontrolę bezpieczeństwa w czasie poniżej 45 minut, podczas gdy 90% pasażerów czekało w kolejce 30 minut lub krócej.
Natomiast w dwóch pierwszych tygodniach sierpnia praktycznie wszyscy pasażerowie przeszli kontrolę bezpieczeństwa w ciągu 30 minut lub w krótszym czasie – zapewnia szef DAA.
Zwrot pieniędzy
Rzecznik Dublin Airport Authority poinformował też, że do ubiegłego tygodnia zwrócono pieniądze już 75% pasażerów, którzy nie zdążyli na lot przez sytuację na lotnisku.
Jak zapewnia przedstawiciel DAA, reszta poszkodowanych pasażerów otrzyma swój zwrot pieniędzy do końca tego miesiąca.