Walka sklepów w Irlandii - popularna sieć obniża ceny

Popularna sieć sklepów wprowadza nową obniżkę cen dla swoich klientów w Irlandii.

Trwa walka o klienta w Irlandii, którą od kilku tygodni prowadzą największe sieci sklepów w kraju.

Obniżka cen w Irlandii

Na początku czerwca sieć sklepów Tesco zdecydowała się na masowe obniżenie ponad 700 produktów sprzedawanych w swoich sklepach w Irlandii.

Przedstawiciele Tesco Ireland zapewnili wówczas, że obniżka cen jest częścią szerszego zobowiązania do zapewnienia klientom korzyści podczas robienia zakupów.

Zmiana cen na korzyść klientów była mocnym wstrząsem na rynku sprzedaży, a komentatorzy twierdzili, że na podobny krok zdecydują się również pozostałe znaczące sieci sklepów w Irlandii.

Od tego czasu nie pojawiły się żadne informacje o nowej rundzie obniżek cen. Jednak wydaje się, że przełom miesiąca zmieni ten trend.

Sieć sklepów w Irlandii

Od 1 lipca sieć sklepów Lidl obniży cenę dwulitrowego mleka marki własnej o 10 centów – z 2,19 euro do 2,09 euro.

Lidl Ireland twierdzi, że to posunięcie oznaczałoby 3 mln euro oszczędności przekazanych bezpośrednio kupującym, przy drugiej obniżce cen mleka w ciągu ostatnich ośmiu tygodni.

Pierwsza obniżka miała miejsce dwa miesiące temu i dotyczyła podstawowych produktów jak mleko, masło czy chleb marki własnej.

Przedstawiciele Lidl Ireland twierdzą, że w ostatnich tygodniach obniżono ceny setek artykułów i że sieć nadal będzie obniżać ceny artykułów, które mają największe znaczenie dla klientów.

Czytaj też: Dalsze spowolnienie inflacji cen w sklepach w Irlandii