Przedstawiciele banku w Irlandii powiadomili już swoich klientów o tej decyzji.
Klienci banku w Irlandii muszą się liczyć z konsekwencjami w związku z awarią systemu, która miała miejsce 15 sierpnia br.
Awaria systemu w Irlandii
Przedstawiciele Bank of Ireland poinformowali wówczas o trudnościach w korzystaniu z aplikacji mobilnej BOI i usług Banking 365.
Błąd w systemie wywołał chaos wśród klientów, jednocześnie umożliwiając posiadaczom konta nieautoryzowany debet do 1000 euro. W mediach społecznościowych pojawiło się wówczas wiele zdjęć i nagrań ze sklepów, w których zdobyte w ten sposób środki wydano na zakup m.in. sprzętu RTV.
Tysiące osób próbowało skorzystać z luki systemu, co doprowadziło do oblężenia niektórych bankomatów, z koniecznością interwencji Gardy w celu monitorowania w kilku miejscach przestrzegania porządku publicznego.
Zwrot pieniędzy
Po usunięciu usterki przedstawiciele Bank of Ireland poinformowali klientów, którzy wykorzystali błąd w systemie informatycznym i wypłacili do 1000 euro z kont, na których nie mieli tych środków, że będą musieli zwrócić te pieniądze.
Zapewniono przy tym, że bank nie będzie naliczał odsetek. Bank przyznał klientom dotkniętym awarią bankomatów 90-dniowy okres bezpłatnego korzystania z debetu, aby umożliwić im uregulowanie swoich kont.
Jednak w środę 27 września poinformowano, że BOI udziela swoim klientom w sumie sześciu miesięcy na spłatę 1000 euro bez naliczania odsetek.
Bank zobowiązał się też współpracować z klientami, którzy po upływie sześciu miesięcy nie spłacą jeszcze zaległości, aby znaleźć „odpowiednie rozwiązanie”.