Bank w Irlandii ostrzega swoich klientów, którzy narażeni są na utratę środków z konta.
Bank of Ireland ostrzega przed nowym rodzajem oszustwa, które jest skierowane przeciwko klientom banku.
Bank w Irlandii
Oszuści zwabiają klientów BOI w pułapkę umożliwienia zdalnego dostępu do swoich komputerów oraz kont bankowych.
Tak zwane oszustwo „Live Chat” (czat na żywo) zostało już zgłoszone przez inne banki w Europie, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Australii i Nowej Zelandii.
Oszustwo rozpoczyna się od telefonu, w którym klient otrzymuje połączenie od osoby podającej się za pracownika Bank of Ireland i prosi klienta o zalogowanie się do swojego konta internetowego.
Następnie oszust prosi klienta o przejście na inny (nowy) adres strony internetowej, twierdząc, że jest to „usługa czatu na żywo” lub „do weryfikacji komputera klienta”.
Jednak w rzeczywistości pozwala to oszustowi na zdalny dostęp do komputera klienta, dzięki czemu może widzieć ekran klienta i uzyskać dostęp do wszystkich plików i programów.
Osoba dzwoniąca zakłada płatności na koncie internetowym klienta i prosi klienta o odczytanie jednorazowych kodów z aplikacji BOI w celu zatwierdzenia tych płatności.
Ostrzeżenie dla klientów banku
Każdemu, kto otrzyma telefon od osoby, która prosi o przejście na inną stronę internetową lub kliknięcie w przesłany link, zaleca się po prostu rozłączenie się.
Bank of Ireland ostrzega, że osoba, która prosi o jednorazowy kod z aplikacji bankowości internetowej, jest oszustem.
W swoim komunikacie bank zaleca klientom zachowanie szczególnej ostrożności podczas logowania się do bankowości internetowej, aby upewnić się, że korzystają z prawdziwej witryny.