Wyrachowane oszustwo - kolejny bank w Irlandii apeluje o czujność

Są już pierwsze skutki tego nowego, zaawansowanego oszustwa w Irlandii.

Kolejny bank w Irlandii ostrzega swoich klientów przed wyrachowaną próbą oszustwa i kradzieży pieniędzy. Są już pierwsze skutki tego nowego, zaawansowanego działania.

Bank w Irlandii

Kilka dni temu Bank of Ireland ostrzegał przed nowym rodzajem oszustwa, które jest skierowane przeciwko klientom tego banku:

Więcej: Ważny komunikat banku do klientów w Irlandii

Tym razem swoje ostrzeżenie opublikował bank AIB, a metodę działania oszustów określono jako „zaawansowaną”. Metoda wykorzystuje prawdziwe nazwiska i stanowiska pracowników banku, aby zaangażować potencjalne ofiary do tego oszukańczego procederu.

Bank informuje, że oszustwa stają się coraz bardziej wyrafinowane i trudno odróżnić je od legalnego kontaktu z bankiem.

Oszustwo w Irlandii

W tym nowym rodzaju wyłudzenia oszuści kontaktują się bezpośrednio z potencjalną ofiarą bądź za pośrednictwem fałszywej strony internetowej, która oferuje inwestycje pod nazwiskami znanych w sektorze finansowym osób.

Oszuści prezentują także wyrafinowane broszury i inne materiały i mogą używać prawdziwych nazwisk i tytułów zawodowych pracowników AIB.

Następnie, pod presją czasu, zachęcają ofiary do wypełnienia dokumentów i „osiągnięcia najlepszego zwrotu z inwestycji”. W kolejnym etapie proszą o przekazanie pieniędzy na konto, które okazuje się nie należeć do AIB, co skutkuje kradzieżą środków.

AIB apeluje do swoich klientów, aby nie dali się oszukać i przestrzega ich, że jeśli oferta wydaje się zbyt korzystna, aby była prawdziwa, to prawdopodobnie jest to oszustwo.

Bank dodaje, że zawsze zachęca swoich klientów do zachowania czujności wobec potencjalnych oszustw, w tym do weryfikacji danych kontaktowych podanych w materiałach promocyjnych na oficjalnej stronie internetowej banku.

Klienci nie powinni dzwonić pod podany numer telefonu z wiadomości e-mail, ale sprawdzić go na stronie internetowej banku, jak zalecono.