
Decyzja ta spotkała się z ostrą krytyką lokalnych polityków i mieszkańców Irlandii.
Firma przewozowa w Irlandii ogłosiła znaczące ograniczenia w swoich usługach. Decyzja spotkała się z ostrą krytyką lokalnych polityków i mieszkańców.
Nowe połączenia w Irlandii
Od 2 marca Aircoach wprowadza znaczące zmiany w swojej siatce połączeń. Kilka obszarów w południowym Dublinie i hrabstwie Wicklow straci bezpośrednie połączenie z lotniskiem.
Firma poinformowała, że nowe rozkłady jazdy zostaną opublikowane na stronie internetowej Aircoach jeszcze w tym tygodniu.
Najważniejsze zmiany obejmują:
- Linia 700 – od 2 marca będzie kursować jedynie między lotniskiem w Dublinie a Leopardstown. Przestanie obsługiwać przystanki w Galloping Green, Foxrock, Cabinteely, Cornelscourt i Cherrywood.
- Linia 701 – zostanie przemianowana na 700X, zapewniając połączenie wahadłowe między lotniskiem a centrum Dublina. Przystanki w Ballsbridge i przy szpitalu St Vincent’s będą teraz obsługiwane przez linię 702.
- Linia 702 – będzie kursować na trasie Dublin Airport – Dalkey, zatrzymując się m.in. przy 3Arena, w Ballsbridge, przy szpitalu St Vincent’s, w Booterstown, Monkstown i Dún Laoghaire. Trasa nie obejmie już Loughlinstown, Shankill, Bray ani Greystones.
Dojazd na lotnisko w Dublinie
Aircoach tłumaczy wprowadzone zmiany koniecznością dopasowania oferty do rzeczywistego zainteresowania pasażerów.
Według przewoźnika w ostatnim czasie nie odnotowano oczekiwanego wzrostu liczby podróżnych, mimo wcześniejszego zwiększenia częstotliwości kursów.
Alternatywą dla wielu pasażerów stał się DART lub pociąg do centrum miasta, skąd można kontynuować podróż na lotnisko.
Ograniczenie połączeń wywołało falę krytyki, zwłaszcza w hrabstwie Wicklow. Wiele osób podkreśla, że mieszkańcy Bray i Greystones zostaną pozbawieni wygodnej opcji transportu na lotnisko, a alternatywne rozwiązania, choć dostępne, nie zapewniają takiej samej wygody i elastyczności.
Transport publiczny w Irlandii
Radni lokalni podkreślają, że decyzja o likwidacji kursów jest sprzeczna z rządowymi działaniami na rzecz promowania transportu publicznego. Pojawiają się również pytania, czy władze miały świadomość nadchodzących zmian i czy podjęto próby ich zatrzymania.
Zaniepokojenie budzi również fakt, że Aircoach był jedynym bezpośrednim połączeniem między wieloma rejonami a lotniskiem.
Chociaż mieszkańcy mają dostęp do innych środków transportu, takich jak DART czy Luas, to przewoźnik zapewniał kursy w godzinach, gdy standardowa komunikacja publiczna nie była dostępna.
Władze lokalne wyrażają nadzieję na wprowadzenie nowego połączenia, które mogłoby zastąpić Aircoach w likwidowanych lokalizacjach.
Zwrot pieniędzy dla pasażerów
Pasażerowie, którzy kupili bilety na przejazdy do lub z likwidowanych przystanków, otrzymają pełen zwrot kosztów.
Pomimo rozczarowania cięciami, Aircoach podkreśla, że wprowadzone zmiany mają na celu zapewnienie długoterminowej stabilności finansowej oraz poprawę punktualności i jakości usług na pozostałych trasach.