Zapowiadany zakaz dla kierowców w Irlandii zaczął obowiązywać w niedzielę.
Od niedzieli obowiązują nowe zasady dla kierowców w Irlandii, które znacznie wpłyną na komunikację w stolicy kraju.
Plan transportowy
Plan transportowy w Dublinie, który przedstawiono kilka tygodni temu, ma na celu zmniejszenie zatłoczenia w centrum miasta.
Prywatne pojazdy nie mogą już przejeżdżać przez niektóre odcinki nabrzeży, co wywołało mieszane reakcje wśród mieszkańców i przedsiębiorców.
Urzędnicy z Dublin City Council ogłosili, że pierwszy etap planu ma na celu ograniczenie ruchu samochodowego w centrum miasta, szczególnie w godzinach szczytu.
Od 7:00 do 19:00 prywatne samochody nie mogą już jeździć po północnych nabrzeżach za Bachelors Walk oraz po południowych nabrzeżach za Burgh Quay.
Autobusy, taksówki i rowerzyści mogą poruszać się bez przeszkód, a dla samochodów prywatnych wprowadzono nowe objazdy. Nowe oznakowanie drogowe i znaki zostały już zaktualizowane, aby odzwierciedlać te zmiany.
Zmiany w organizacji ruchu
Pracownicy urzędu miasta od wczesnych godzin porannych byli obecni na północnych i południowych nabrzeżach, aby informować kierowców o nowej organizacji ruchu.
Na północnych nabrzeżach pojazdy prywatne i dostawcze nie mogą już przejeżdżać od Bachelors Walk do Eden Quay i muszą skręcać w lewo na O’Connell Street.
Na południowych nabrzeżach zakazano przejazdu na wprost z Burgh Quay na Aston Quay — kierowcy mogą skręcić w prawo na O’Connell Street lub w lewo na D’Olier Street, lecz zakazano skrętu w lewo z Westmoreland Street na Aston Quay.
Przypomina się, że strefy dla osób niepełnosprawnych, zatoki załadunkowe i postoje dla taksówek pozostają bez zmian.
Reakcje mieszkańców i przedsiębiorców
Celem nowych środków zarządzania ruchem jest rozwiązanie problemu, jakim jest fakt, że 60% ruchu ogólnego w centrum miasta to pojazdy, które jedynie przejeżdżają przez miasto, nie zatrzymując się tam.
Według Brendana O’Briena, szefa Działu Usług Technicznych DCC, nowy system nie wpłynie negatywnie na klientów robiących zakupy, mimo obaw zgłaszanych przez lokalnych przedsiębiorców.
Jednakże, niektóre lokalne firmy wyraziły sprzeciw wobec planu transportowego, twierdząc, że może on doprowadzić do strat w lokalnej gospodarce sięgających ponad 140 milionów euro do 2028 roku.
Dublin City Council pozostaje w kontakcie z dostawcami systemów nawigacyjnych oraz Google Maps, aby upewnić się, że systemy te zawierają aktualne ograniczenia.
Będzie również prowadzić monitoring wpływu zmian na ruch miejski i podejmować działania, jeśli zajdzie taka potrzeba. Grupa robocza spotka się za dwa tygodnie, aby ocenić skutki wprowadzonych zmian.