Problemy z kartami płatniczymi w Irlandii. Bank informuje klientów

Klienci jednego z najwiekszych banków w Irlandii mają otrzymać powiadomienie dotyczące problemów z ich kartami płatniczymi.

Bank of Ireland potwierdza, że grupa klientów banku ma ograniczoną funkcjonalność swoich kart płatniczych. Nie podano jednak jak dużej grupy osób ta sytuacja dotyczy.

W ciągu najbliższych dni część klientów Bank of Ireland otrzyma oficjalne powiadomienie na ten temat. Przedstawiciel BOI poinformował, że zwiększono środki mające na celu eliminację oszustw i wyłudzeń oraz naruszania zabezpieczeń chroniących dane klientów banku.

Osoby, których te wprowadzone właśnie ograniczenia dotyczą, nie będą mogły korzystać z funkcji płacenia kartą zbliżeniowo i nie będą mogły dokonywać płatności w sieci. W niedługim czasie wysłane do nich zostaną nowe karty płatnicze.

Karty nie tracą jednak swojej ważności i można nimi płacić na kasie w sklepie poprzez funkcję „czip i pin” i można używać ich w bankomatach i wpłatomatach.

Nie jest wymagane, by klienci kontaktowali się ze swoim bankiem w tej sprawie. Jedynie w przypadku stwierdzenia nieautoryzowanych transakcji na swoim koncie, należy to zrobić bezzwłocznie.