Klienci jednego z największych banków w Irlandii powinni zapoznać się z opublikowanym dla nich komunikatem.

Oszuści w Irlandii stosują coraz to nowsze formy i taktyki wyłudzeń danych od klientów w Irlandii. Tym razem ostrzeżenie dotyczy klientów Bank of Ireland, którzy mogą stracić pieniądze w ciągu kilku sekund.

Bank w Irlandii

Funkcjonariusze Gardy potwierdzają, że nowa taktyka kradzieży danych jest coraz częściej stosowana, a klienci banku sami podają swoje dane do kont lub kart płatniczych, ponieważ nie podejrzewają, że padli ofiarą oszustwa.

Oszustwo w Irlandii

Klient banku otrzymuje wiadomość SMS z informacją, że ktoś próbował dokonać transakcji z jego konta. Wydaje mu się, że wiadomość pochodzi z Bank of Ireland.

Niedługo po tym do klienta dzwoni mężczyzna, który podszywa się pod pracownika z wydziału oszustw banku i prosi klienta o podanie jego danych bankowych.

Oszust używa oprogramowania do klonowania, więc numer wygląda, jakby pochodził z banku. Klienci uznają numer za prawdziwy i podają swoje dane, aby „zapobiec” kradzieży pieniędzy.

Klienci nie podejrzewają, że podają swoje dane fałszywemu pracownikowi banku. Po kilku sekundach dostają prawdziwe powiadomienie o wypłacie środków z konta.

Komunikat banku

Bank of Ireland opublikował komunikat i zachęca klientów do zapoznania się z jego treścią:

Jeśli otrzymałeś podejrzaną wiadomość, która rzekomo pochodzi z Bank of Ireland, wykonaj następujące czynności:

  • Nie odpowiadaj, chyba że jesteś całkowicie przekonany, że wiadomość jest prawdziwa. Jeśli nie jesteś pewien, możemy to dla Ciebie sprawdzić – po prostu wyślij go na adres 365security@boi.com, a my damy Ci znać, czy to naprawdę od nas. Pamiętaj o podaniu numeru telefonu, z którego wysłano SMS-a, lub jeśli to możliwe, prześlij zrzut ekranu z wiadomością.
  • Nie używaj numeru telefonu podanego w wiadomości SMS, który może być fałszywy.
  • Nie klikaj żadnych linków.
  • Usuń wiadomość.
  • Jeśli kliknąłeś podejrzany link, zadzwoń do nas na nasze bezpłatne numery tak szybko, jak to możliwe.

Bank ostrzega, że nigdy nie należy klikać lub otwierać podejrzanych linków i załączników. Nie należy też odpowiadać na niechciane wiadomości SMS.

Klienci nie powinni pod żadnym pozorem udostępniać swoich danych bankowych, w tym pełnego kodu PIN do bankowości internetowej ani innych danych osobowych, jeśli zostaną o to poproszeni za pośrednictwem wiadomości SMS.

Bank of Ireland nigdy nie wysyła wiadomości SMS z łączem bezpośrednio do strony logowania do kanałów bankowości internetowej. Bank nigdy też nie prosi o podanie wszystkich cyfr sześciocyfrowego kodu PIN 365 ani o przelew pieniędzy z konta, aby uchronić się przed oszustwem.

Więcej: bankofireland.com